نوسازی و بهسازی ۱۲۰ اورژانس کشور
کد خبر: 3744545
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
وزیر بهداشت خبر داد:

نوسازی و بهسازی ۱۲۰ اورژانس کشور

گروه اجتماعی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۰ اورژانس در کشور نوسازی، بازسازی و تجهیز شده‌اند.

نوسازی و بهسازی ۱۲۰ اورژانس کشور

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز۱۵ شهریور، در جمع خبرنگاران با اشاره به تجهیز اورژانس‌های کشور، اظهار کرد: این گونه خدمات پزشکی مایه خوشحالی است و شهرستان‌هایی که در حاشیه کشور هستند و هزاران کیلومتر با مرکز فاصله دارند شیک ترین اورژانس‌ها در این شهرها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه به روزترین تجهیزات روز دنیا در این اورژانس‌ها قرار دارد، افزود: باید خدمات درمانی را ارتقا دهیم و اگر این خدمات خوب دولت تا چند سال آینده ادامه پیدا کند اتفاقات خوبی صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از اورژانس‌هایی که در کشور از قبل ساخته شده بود و فرسوده بودند بهسازی شدند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم این مسیر وزارت بهداشت در کشور ادامه پیدا کند، اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین آزمون‌ها ورود به حوزه‌های تخصصی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تخصصی دستیاری رتبه دوم دارد و در حوزه پژوهشی ممتاز است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تخت‌های بیمارستانی با کیفیت خوب و تجهیزات عالی در بسیاری از شهرها اضافه شده و ما ۳۰ درصد ظرفیت نیروهای بومی را به خراسان جنوبی اختصاص دادیم تا این نیروها در رشته‌های مختلف تخصص و فوق تخصص کسب کنند و در همین استان خدمت کنند و نیازی به اعزام فوق تخصص به استان نباشد‌.

کارنامه عالی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ اورژانس در کشور نوسازی، بازسازی و تجهیز شده‌اند، یادآور شد: کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عالی است و کارنامه وزارت بهداشت نیز خوب است که البته با سطح مطلوب فاصله دارد که علت عمده آن نیز عقب افتادگی مزمن بوده که در استان مرزی خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام

captcha