بازدید سفیر ایران از تنها روزنامه انگلیسی‌زبان در بوسنی و هرزگوین
کد خبر: 3744553
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

بازدید سفیر ایران از تنها روزنامه انگلیسی‌زبان در بوسنی و هرزگوین

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در بازدید از روزنامه «بوسنیادیلی» بر نقش رسانه های بوسنیایی در معرفی بیشتر ظرفیت های اقتصادی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور در  روزنامه انگلیسی زبان بوسنیادیلی با خانم آمرا زیمیچ مدیر موسس و سردبیر  این روزنامه دیدار و گفتگو کرد.

خانم آمرا زیمیچ ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان به ارائه گزارشی از پیشینه بوسینادیلی پرداخت و اظهار داشت : روزنامه بوسنیا دیلی با احساس نیاز به ارائه اخبار بوسنی به زبان انگلیسی در آوریل 2001 تاسیس و تا کنون به صورت مستمر و روزانه منتشر شده است.

وی افرود: بوسنیا دیلی یکی از رسانه های معتبر در میان نهادهای خارجی است و اخبار، نظرات، تحلیل ها و مصاحبه ها را در خصوص رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پوشش می دهد و نخستین هدف آن اطلاع رسانی صحیح و دقیق از وقایع بوسنی به زبان انگلیسی است.

زیمیچ اضافه کرد: عمده مشترکین این روزنامه سفارت ها و سازمان های خارجی هستند که در بوسنی و هرزگوین حضور دارند ولی مشترکینی نیز از سازمان ها بین المللی و کتابخانه های بزرگ در اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه نیز داریم.

محمود حیدری در این دیدار با اشاره به اهمیت ارائه اخبار به زبان های خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن رسانه های متعدد غیر فارسی زبان از جمله شبکه جهانی پرس تی وی به زبان انگلیسی، شبکه العالم و الکوثر به زبان عربی، هیسپان تی وی به زبان اسپانیولی و شبکه سحر بالکان به زبان بوسنیایی و آلبانیایی و داشتن خبرگزاریها و روزنامه های متعدد به زبان انگلیسی ، عربی و...  از جمله کشورهای پیشرو در ارتباط گیری مستقیم با متکلمین به زبان های مختلف است.  

سفیر کشورمان با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و بوسنی افزود:   ایران از جمله کشورهایی است که از بامداد استقلال بوسنی، این کشور را به رسمیت شناخت و در سخت ترین شرایط در کنار دولت و مردم آن قرار گرفت و مردم وفادار بوسنی نیز همواره قدردانی خویش نسبت به حمایتهای فداکارانه ملت ایران را ابراز کرده اند.

حیدری با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت و روابط خوب دوجانبه افزود:  امروز رسانه‌های دو کشور نقش بسزایی در معرفی ظرفیت های واقعی ایران و بوسنی به فعالان اقتصادی دارند و همچنین از اهمیت بالایی در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت برخوردارند.

سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی سفارت و نهادهای ایرانی برای تقویت ارتباطات و همکاریها با روزنامه بوسنیادیلی تاکید کرد.

شایان ذکر است روزنامه بوسنیادیلی تنها روزنامه انگلیسی زبان در کشور بوسنی و هرزگوین است و از طیف وسیعی از مخاطبان خصوصاً سفارتخانه ها و سازمان های خارجی  برخوردار است.

انتهای پیام

captcha