عزاداری ها را به سوی درک سیره اهل بیت(ع) سوق دهیم
کد خبر: 3744596
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

عزاداری ها را به سوی درک سیره اهل بیت(ع) سوق دهیم

گروه معارف - امام جمعه شوط با بیان اینکه عزاداری ها باید نقش نزدیک کننده روحیه مردم به سیره ائمه اطهار(ع) را داشته باشند، گفت: بصیرت افزایی و درک صحیح در مورد عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید صورت گیرد.

عزاداریها نقش نزدیک کننده روحیه مردم به سیره ائمه اطهار داشته باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه شوط ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های اجرایی ماه محرم و صفر بیان کرد: بصیرت افزایی و درک صحیح در مورد عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) صورت گیرد و عزاداری ها باید نقش نزدیک کننده روحیه مردم به سیره ائمه اطهار (ع) را داشته باشند.

وی رغبت مردم به خرید و استفاده از باند و طبل های بزرگ را عامل و زمینه ساز به فراموشی سپرده شدن اهداف قیام اباعبدالله الحسین یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با تاکید براینکه بعد انقلاب اسلامی ایران دشمن باز دست از دسیسه کاری در بین هیات عزاداری برنداشته است، افزود: حضور مردم در خیابانها به عشق قیام امام حسین(ع) در جایگاه خود بی نظیر است ولی باید عزاداری ها با محوریت مسجد باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر در شهرستان شوط همزمان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و بعد از صرف شام در مسجد به عزاداری می پرداختند که امسال برنامه داریم این کار تداوم داشته باشیم.

امام جمعه شوط ادامه داد: ۸۵ هیئت در شهرستان شوط فعالیت دارند که تعداد 20 مورد آن شناسنامه دار است.

انتهای پیام

captcha