زیبایی‌های قرآنی را به مردم بشناسانیم
کد خبر: 3744610
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

زیبایی‌های قرآنی را به مردم بشناسانیم

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در دیدار با مربیان قرآنی گفت: اگر کلمات قرآن به زیبایی بیان شده و مفاهیم به خوبی القا شوند، باعث جذب جوانان به معارف دین می‌شود.

زیبایی‌های قرآنی را به مردم بشناسانیم

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان امروز، 15 شهریورماه در دیدار با مربیان قرآن شهرستان اظهار کرد: هماهنگی قرآن و محتوای آن با آهنگ فطرت آدمی بسیار مهم است چرا که انسان خود فطرتی زیباپسند و به زیبایی اشتیاق دارد.
وی با اشاره به اینکه بیان هنر قرآنی بهترین الگوی فعالان قرآنی است، افزود: اگر کلمات قرآن به زیبایی بیان شده و مفاهیم به خوبی القا شوند، باعث جذب جوانان به معارف دین می‌شود.
حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه یکی از شاخه‌های تأثیرپذیری قرآن از طریق هنر بیان است، اعلام کرد: البته کلام وحی در اوج هنری است و ما قادر به دست یابی به آن نقطه نیستیم.
وی عنوان کرد: انسان در حد خود از این مسیر و طریق هنری باید استفاده کرده و انسان‌ها نیز به طور ذاتی عاشق کمال هستند و لذا اگر کلمات به زیبایی بیان شده و مفاهیم به خوبی القا شوند، باعث جذب آن‌ها به معارف دین می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: زیبایی نهج‌البلاغه نیز گذشته از مفاهیم و معارف والای آن، به خاطر بلاغت بالای آن است.
وی یادآور شد: نهج‌البلاغه در اوج زیبایی و فصاحت است و به خوبی دل‌ها را تسخیر می‌کند به گونه‌ای که بزرگانی از مسیحیت همچون جرج جرداق چنان درباره نهج البلاغه حرف می زند که انسان به حیرت واداشته می‌شود.
انتهای پیام

captcha