حضور پرشور مردم در مراسم اربعین نشانگر اعتقادات قلبی و دینی است
کد خبر: 3744616
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
فرماندار صومعه سرا:

حضور پرشور مردم در مراسم اربعین نشانگر اعتقادات قلبی و دینی است

گروه اجتماعی- فتح الهی گفت: حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی نشانگر اعتقادات قلبی و دینی آنهاست؛ چرا که هیچگونه هماهنگی در اربعین هر سال صورت نگرفته و مردم به صورت خودجوش تکایا و مساجد را تجهیز می کنند.

حضور پرشور مردم در مراسم اربعین نشانگر اعتقادات قلبی و دینی آنهاست

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا امروز، 15 شهریور در جلسه ستاد اربعین حسینی، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی نشانگر اعتقادات قلبی و دینی آنهاست؛ چرا که هیچگونه هماهنگی در اربعین هر سال صورت نگرفته و مردم به صورت خودجوش تکایا و مساجد را تجهیز کرده و هر سال بهتر و پربارتر از سال گذشته مراسم اربعین را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه هدف از پیاده روی در اربعین سید و سالار شهیدان، اول عرض ارادت به اهل بیت(ع) است، گفت: فرهنگ عاشورا برای همیشه زنده است و درس آزادگی آن برای همه اعصار و اقوام الگوی زندگی است و همین زنده بودن موجب استمرار اسلام ناب محمدی(ص) می شود.

فرماندار صومعه سرا، به زیرساخت ها و اقدامات لازم برای سهولت تردد و پذیرایی زائران تاکید کرد و افزود: این کار باید با مشارکت و همکاری دستگاه های مرتبط و مردم شهرستان صورت پذیرد تا اثرگذاری بهتری را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول، به ضرورت اتحاد و انسجام در برقراری نظم و امنیت در برپایی موکب ها تاکید کرد و گفت: نقاط ضعف و قوت برگزاری مراسم سال گذشته باید بررسی و تقویت شود تا بتوان در اربعین امسال از آن بهره مناسب گرفت.

وی تبلیغات محیطی دستگاه ها و ادارات شهرستان در زمینه کمک، تجهیز و شروع فعالیت برای مراسم اربعین را مهم برشمرد و ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است تا درخصوص تامین کامیون برای رساندن کمک ها به زائرین اقدام کند و همچنین بخشداران و شهرداران نیز با مدیریت و همت در جمع آوری نذورات همکاری لازم را داشته باشند.

فتح الهی، با اشاره به وظایف ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی درخصوص جمع آوری کمک های مردمی، از شهرداران خواست تا با اطلاع رسانی و چاپ و نصب بنر در سطح شهر همانند سال گذشته مردم را به مشارکت در این امر خداپسندانه تشویق و ترغیب کنند.

انتهای پیام

captcha