نویسنده «ستارگان خوشاب» به دنبال انتشار «زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز» در سبزوار
کد خبر: 3744625
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

نویسنده «ستارگان خوشاب» به دنبال انتشار «زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز» در سبزوار

گروه شهرستان‌ها - یک نویسنده سبزواری اظهار کرد: بعد از انتشار کتاب‌های «سلطان‌آباد، نگین خوشاب» و «ستارگان خوشاب» در حال نوشتن زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان سبزوار هستم.

نویسنده«نگین خوشاب» به دنبال انتشار «زندگی نامه خیرین مدرسه ساز» سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز تابستانی در حالی که مدارس تعطیل شده، پای صحبت‌های یکی از فرهنگیان شهرستان سبزوار که عمری طولانی را در شهرستان خوشاب به تدریس پرداخته و از فرصت‌های کوتاهی که در اختیارش بوده برای نوشتن کتاب استفاده کرده، می‌نشینم.

محمد علی ابراهیمی دوست، متولد شهریور 1353 شهرستان سبزوار است و از سال 1377 نویسندگی را با نوشتن داستانی کوتاه در جشنواره مسابقات فرهنگی هنری دانشجویان تربیت معلم آغاز کرد که اثرش به عنوان اثر منتخب استان خراسان برگزیده شد.

وی که تا کنون 6 جلد کتاب را منتشر کرده و در حال نوشتن زندگی نامه خیرین مدرسه ساز شهرستان سبزوار است، به خبرنگار ایکنا گفت: این کتاب با همت مدیریت آموزش و پرورش سبزوار و مجمع خیرین سبزوار در حال تدوین است که در آن به زندگی‌نامه خیرین و علت وقف این بزرگواران در زمینه مدرسه سازی پرداخته شده است.

انتشار زندگی نامه امام‌زادگان و ستارگان خوشاب
این نویسنده سبزواری تصریح کرد: یکی از کتاب‌های نوشته شده که در نوبت انتشار قرار گرفته «زندگی نامه امام‌زادگان و بقاع متبرکه» شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، ششتمد و داورزن است که به کمک محمد عبدالله زاده تدوین شده و به غیر از توضیحات کامل، تصاویر این بقاع متبرکه نیز ضمیمه شده و راهنمای مفیدی برای شناسایی امامزادگان و بقاع متبرکه دیار سربداران خواهد بود.


ابراهیمی دوست افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های پیش رو انتشار کتاب «افسانه‌های کهن » به کمک حسین سلطان‌آبادی است که در آن به تاریخ و سرگذشت شهرستان خوشاب در غالب قصه و حکایت پرداخته است.

این معلم سبزواری با بیان اینکه در زمینه بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز شهرستان خوشاب کتاب «ستارگان خوشاب» مربوط به زندگی‌نامه شهدای دانش‌آموز این شهرستان به رشته تحریر درآمد، گفت: این کتاب در غالب داستان کوتاه، محل تولد و محل شهادت این شهدای گرانقدر و با اشاره به وصیت ‌نامه های آنان منتشر شد.

وی گفت: در اولین روز ورودم به شهرستان خوشاب، بعد از استخدام، به دلیل علاقه زیادی که به این شهرستان داشتم کتاب «خوشاب؛ پیشینه‌ فرهنگی و مردم شناسی» را با کمک محمد عبدالله زاده ثانی درباره پیشینه مردم شناسی شهر سلطان‌آباد و روستاهای شهرستان خوشاب، آثار باستانی، وضعیت آب و هوا، تقسیمات شهرستان و وضعیت کشاورزی این شهرستان تالیف کردم.

ابراهیمی دوست اضافه کرد: در ادامه کار کتاب سلطان آباد با عنوان «نگین خوشاب» با موضوع وضعیت قدمت شهرستان، آداب و رسوم، غذاهای محلی، ضرب‌المثل‌ها، آوازهای محلی، بازی های بومی‌محلی و... در شهرستان خوشاب نیز منتشر شد.

انتهای پیام

captcha