جزئیات آخرین تحولات بصره
کد خبر: 3744645
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

جزئیات آخرین تحولات بصره

گروه بین‌الملل- مردم شهر بصره از چند ماه پیش نسبت به عدم رسیدگی به اوضاع معیشتی در این شهر، معترض بودند و این اعتراضات چند روزی است که به صورت درگیری‌های خیابانی نشان داده می‌شود به طوریکه شهر بصره، دیشب (پنجشنبه) شاهد سومین روز اعتراضات گسترده مردمی بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الکتابت؛ اعتراض کنندگان بصره دیروز (پنجشنبه) با حمله دوباره به ساختمان شورای استانداری، برای سومین روز متوالی اعتراض خود نسبت به اوضاع بد خدمات رسانی در این شهر را به گوش مقامات رساندند.

پیش از این نیز، تظاهرات کنندگان به ساختمان شهرداری حمله کردند و این ساختمان دچار حریق شد و در حمله نخستِ تظاهرات کنندگان به ساختمان استانداری، حکومت نظامی در شهر اعلام شد اما پس از مدت کوتاهی، حکم لغو حکومت نظامی صادر شد.

این افراد نسبت به آلودگی آب و کمبود آب شرب و مشکلات خدمات‌رسانی خصوصا در زمینه آب و برق، بیکاری و فساد مقامات، معترض‌ هستند و معتقدند که مقامات عراقی به مطالبات آنها رسیدگی نمی‌کنند.

به نوشته نسخه اینترنتی روزنامه العراق؛ دیشب (پنجشنبه) نیز تظاهرات کنندگان کنسول‌گری ایران در بصره را محاصره کردند. همچنین دفتر حزب مالکی (حزب الدعوه)، دفتر و خودروی «فالح الخزعلی» نماینده مجلس عراق و دفتر معاون استاندار بصره از جمله مکان‌هایی است که توسط تظاهرات کنندگان دچار حریق شد.

براساس آمارها تا روز گذشته (پنجشبه) 9 کشته و 106 مجروح در این ناآرامی‌ها بر جای مانده است.

جزئیات آخرین تحولات بصره

انتهای پیام          

captcha