افزایش کلاهبرداری تلفنی در یزد
کد خبر: 3744670
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

افزایش کلاهبرداری تلفنی در یزد

گروه اجتماعی- معاون قضایی رئیس‌ کل دادگستری استان یزد از افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی با سوء استفاده از نام برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار در این استان خبر داد.

افزایش کلاهبرداری تلفنی در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دادگستری یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در روزهای اخیر کلاهبرداری تلفنی در یزد افزایش‌ یافته اظهار کرد: کلاهبرداری از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی و مجاب کردن افراد به انتقال وجه از طریق عابر بانک اخیراً در یزد افزایش‌ یافته است.

وی افزود: علیرغم هشدارهای که پلیس و مجموعه دادگستری به مردم در خصوص این موضوع دادند و همچنین نصب برچسب‌های اطلاع‌رسانی در کنار عابر بانک‌ها متأسفانه مردم دقت لازم را ندارند و با تماس‌های تلفنی که تحت عنوان برنامه‌های مختلف پرطرفدار از طرف کلاهبرداران با آن‌ها می‌شود با لطایف‌الحیل مجاب شده و اقدام به انتقال وجه به حساب‌های نامعلومی می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: بدون شک توجه کردن به تماس‌ها و پیامک‌های مشکوکی که از طرف افراد ناشناس برای افراد ارسال می‌شود اشتباه بزرگی است؛ چراکه این افراد با بهره‌گیری از متدهای روانشناسی و مجاب کردن فرد زمینه سوءاستفاده مالی از افراد مختلف را فراهم می‌کنند.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه روند قضایی مسدود کردن حساب‌هایی که از جانب کلاهبرداران مورد تعرض قرارگرفته ممکن است طول بکشد، کلاهبرداران سعی می‌کنند زمانی را برای کلاهبرداری انتخاب کنند که یا روز تعطیل و یا در پایان روز کاری باشد تا دسترسی افراد به بانک برای مسدود کردن حساب و جلوگیری از ادامه سوءاستفاده محدود باشد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در کلاهبرداری‌های صورت گرفته کلاهبرداران با معرفی خود از طرف برنامه‌های پرطرفدار رادیویی و تلویزیونی و پخش کلیپ یا صداهای مرتبط با آن برنامه سعی در مجاب کردن افراد دارند.

وی اذعان کرد: کلاهبرداران هرروز خود را با روش‌های جدید به‌روز می‌کنند تا بتوانند به روند سوءاستفاده خود ادامه دهند. به مردم عزیز و فهیم استان یزد هشدار داده می‌شود تا به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و یا تماس تلفنی که از طرف افراد ناشناس گرفته می‌شود توجه نکنند و از مراجعه به عابر بانک و انتقال وجه به سایر حساب‌ها خودداری کنند.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: کلاهبرداری‌هایی از این قبیل روزبه‌روز در حال افزایش است و افراد زیادی از این طریق متضرر می‌شوند که در این زمینه مردم باید بیش‌ازپیش هوشیار بوده و توصیه و هشدارهای پلیس توجه کنند.

انتهای پیام

captcha