آسمان ایران؛ امن ترین آسمان غرب آسیا
کد خبر: 3744671
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

آسمان ایران؛ امن ترین آسمان غرب آسیا

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور بااشاره به اینکه آسمان ایران از سوی سازمانهای جهانی به عنوان امن ترین آسمان غرب آسیا در جهان معرفی گردیده است، گفت: روزانه بیش از یک هزار هواپیما از آسمان ایران اسلامی عبور می کنند.

آسمان ایران؛ امن ترین آسمان غرب آسیا

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور ظهر امروز در مراسم شهدای 17 شهریور که در محل مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، بیان کرد: قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متشکل از نیرو‌های جوان و متخصص بوده که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پدافند هوایی، خط مقدم دفاع از کشور به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه پدافند هوایی در بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه کشور حضور دارد، خاطرنشان کرد: پدافند هوایی ارتش در مناطق صعب العبور و مرزی کشور حضور فعال داشته و در تمام مرز‌های کشور، فعالیت‌ها و هواپیما‌های دشمن را لحظه به لحظه رصد می‌کند.

عظیمی بااشاره به اینکه آسمان ایران به عنوان امن ترین آسمان غرب آسیا در جهان معرفی گردیده است، افزود: روزانه بیش از یک هزار هواپیما از آسمان ایران اسلامی عبور می کنند.

وی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شناسایی به موقع حرکات دشمن و با بکارگیری تکنولوژی‌های فرامنطقه تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و اجازه کوچکترین تعرض را به خاک و آسمان ایران نمی‌دهد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور باتاکید بر اینکه آذربایجان غربی همانند سایر استان‌های کشور با توکل به خداوند و تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی در امنیت کامل به سر می‌برد، یادآور شد: مردم با وجود تمامی تحریم‌ها، همچنان پای نظام و رهبری ایستاده و هرگز اجازه نخواهند داد تا دشمن به خاک کشور نفوذ کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در رابطه با پدافند هوایی بیش از 300 بار برفعالیت های آن تاکید کرده و امروز اهمیت و جایگاه پدافند هوایی در کشور و جهان بر هیچکس پوشیده نیست.

عظیمی تاکید کرد: جوانان انقلابی حاضر در پدافند هوایی همگام و همراه با دیگر نیروهای نظامی و قدرت و یاری بی بدیل خداوند متعال و فرمایشات مقام معظم رهبری، در دفاع از ایران اسلامی با جان و دل تا آخرین قطره خون خود ایستادگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: قدرت، ایستادگی، اقتدار و صلابت پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ روزنه ای را برای ورود دشمن به خاک و آسمان ایران باز نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

captcha