اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود/ جنگ روانی در فضای مجازی عامل احتکار است
کد خبر: 3744674
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود/ جنگ روانی در فضای مجازی عامل احتکار است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه اهواز با بیان اینکه جنگ روانی دشمن در فضای مجازی عامل احتکار در جامعه شده است، توصیه کرد: یک اتاق جنگ و تهاجم در رأس مملکت مرکب از معاونان ارشد روسای قوای سه گانه کشور و عده ای دیگر از مسئولان با دو بازوی کارشناسی متشکل از کارشناسان زبده اقتصاد و بازوی اطلاعاتی به منظور رصد فسادهای اقتصادی تشکیل شود.

اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود/جنگ روانی در فضای مجازی عامل احتکار در جامعه شده است(آماده)

 

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز امروز 16 شهریورماه در خطبه های نماز جمعه گفت: در این ایام باید به استقبال عاشورای حسینی برویم و آماده باشیم؛ همان طور که در غدیر کوتاهی نکردیم و جشن عید ولایت در تمام مناطق استان به صورت باشکوه برگزار شد و در کنار آن برنامه اطعام 200 هزار نفری از محل نذورات مردمی هم صورت گرفت.

وی ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) شیعیان ما در میان خود رحیم و مهربان هستند و در خلوت به یاد خدا می‌افتند. همچنین فرمودند هر وقت به یاد ما باشید به یاد خدا خواهید افتاد. به فرموده معصوم یاد اهل بیت علیهم السلام موجب آمرزش گناهان مومن می شود.

آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی اظهار کرد: ایشان در 19 شهریور سال 58 در اثر حمله قلبی از دنیا رفت. در این روز امام خمینی(ره) یار وفاداری را از دست دادند. ایشان خدمت زیادی به انقلاب اسلامی کردند و امام از او به ابوذر زمان یاد می کردند. 20 شهریور نیز سالروز شهادت آیت الله مدنی به دست منافقان کوردل است؛ اینها از مردان بزرگ تاریخ هستند.

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین با اشاره به 17 شهریور بیان کرد: این روز نقطه عطفی در انقلاب ما بود. تهران تحت فشار رژیم شاه قرار داشت. این حرکت از روز 17 شهریور شروع شد. جمعیت تا میدان ژاله که امروز آن را به میدان شهدا می شناسیم راهپیمایی کردند و رژیم شاه به روی آنها آتش گشود. در این واقعه تعداد شهدای زن بیشتر از مردان بود و این واقعه سقوط شاه را تسریع کرد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه ضمن گرامیداشت هفته تعاون تاکید کرد: برای روستاییان خیلی به فکر باشید. روستاییان مطلع باشند که تسهیلات زیادی برای آنها در نظر گرفته شده، اینها را غنیمت بشمارید، تعاونی تشکیل دهید، این وام ها را بگیرید و سرمایه گذاری کنید.

وی با اشاره به صادرات سه میلیارد دلار میوه در کشور طی سال گذشته گفت: اگر روستاییان ما آستین همت را بالا بزنند و تولید را زیاد کنند با توجه به اینکه دولت در صدد است از راه های مختلف به آنها کمک کند، وضع بهتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته با اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان مطالب مهمی فرمودند؛ از جمله نکاتی که بر آن تاکید کردند این است که انتقاد خوب و لازم است اما آنچه بد است این است که در انتقادها خدمات را به حساب نیاورید و تنها اشتباهات را بگویید. رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار نگرانی کردند.

وی ادامه داد: مطلب دیگری که اشاره فرمودند این است که فرمودند گزارش دقیقی از منابع موثق به ما رسیده است که آمریکا و اسرائیل به هزینه عربستان - البته ایشان فرمودند قارون زمان - ستاد مفصلی در پشت مرزهای ما تشکیل داده اند و اتاق جنگی را به راه انداخته اند که بر وضع ایران مسلط شوند و جنگ روانی تمام عیاری علیه ما راه بیندازند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: دشمن در حال برنامه ریزی برای جنگ روانی علیه ما است و این خطر بزرگی است. جوانان غیور و متدین ما باید دفاع کنند. جواب آنها را بدهید. چرا در این رابطه در سطح کشور کوتاهی می کنید؟ لازم است در این باره روشنگری کنید. اگر در سطح وسیع در این زمینه کار کنید آنها منزوی می‌شوند.

امام جمعه اهواز با تصریح به پدیده احتکار آن را حاصل جنگ روانی دشمن در فضای مجازی خواند و گفت: اگر فضای مجازی نبود محتکرین این طور احتکار نمی کردند. این اخبار و شایعه پراکنی ها در فضای مجازی به آنها می رسد و آنها دست به احتکار می زنند. طلاب و جوانان مسجدی هوشیار باشید. کی می خواهید از اسلام دفاع کنید؟ امروز وقتش است، باید وارد میدان شوید.

وی در ادامه توصیه کرد: اتاق جنگ و تهاجم در رأس مملکت مرکب از معاونان ارشد روسای قوای سه گانه کشور و عده ای دیگر از مسئولان تشکیل شود. این اتاق جنگ باید دو بازو داشته باشد؛ یکی بازوی کارشناسی با حضور کارشناسان زبده کشور در مسائل اقتصادی که در کنار آنها باشند و دیگری بازوی اطلاعاتی که فسادهای اقتصادی و اطلاعات دشمن را لحظه‌ای رصد کرده و به اطلاع فرماندهان اتاق جنگ برساند. اگر ما کارها را جدی دنبال کنیم حتما پیروز می‌شویم. 

انتهای پیام

captcha