فرهنگ عاشورا حذف‌ شدنی نیست
کد خبر: 3744719
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

فرهنگ عاشورا حذف‌ شدنی نیست

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت دندی گفت: دشمنان سعی دارند کالبد عاشورا را نگه دارند و روح حسینی را از آن بگیرند و اهداف قیام و عبرت‌های آنان را به فراموشی بسپارند.

فرهنگ عاشورا حذف‌ شدنی نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام وهاب صبحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی اظهار کرد: 17 شهریورماه به جمعه سیاه معروف است که این واقعه در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.
وی به رحلت حضرت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله طالقانی برای آزادی ملت، اجرای قانون و برقراری عدالت یک عمر زجر کشیده و زندان‌های سخت و شکنجه‌های کشنده را تحمل کرده و باید وی را فردی دیندار و آزادی خواه‌ترین انسان به شمار ‌آورد.
خطیب نماز جمعه شهر دندی ضمن تسلیت به مناسبت سوگواره‌های محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد: امروز عاشورا به یک فرهنگ ماندگار در بین مردم تبدیل شده و استکبار هم این حقیقت را می‌داند.
وی ادامه داد: تجربه مکرر بیدادگران خارجی و مزدوران داخلی به آن‌ها آموخت که نمی‌توان عاشورا را از اندیشه و عواطف و آداب و رسوم مسلمانان محو کرد و فرهنگ عاشورا حذف شدنی نیست.
صبحی با اشاره به برنامه‌ها و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب برای کم‌رنگ کردن و از بین بردن اعتقادات مردم در مورد فرهنگ عاشورا تصریح کرد: دشمنان سعی دارند کالبد عاشورا را نگه دارند و روح حسینی را از آن بگیرند و اهداف قیام و عبرت‌های آنان را به فراموشی بسپارند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند، عاشورا را به خدمت اهداف سیاسی و اجتماعی خویش بگیرند بیان کرد: آنها می‌خواهند فرهنگ تسامح و تساهل، همزیستی با کفر و شرک و بیداد را از طریق وابستگان فکری، فرهنگی خویش در مراسم عاشورا تزریق کنند.
انتهای پیام
captcha