مجلس عزاداری امام حسین(ع) را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم
کد خبر: 3744772
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
امام جمعه نیمروز:

مجلس عزاداری امام حسین(ع) را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی گفت: محرم ماه سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ماه حزن و اندوه آل محمد(ص) است؛ در این ماه باید دقت داشته باشیم که مجلس عزاداری امام حسین(ع) را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز سیستان و بلوچستان، 16 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با سفارش به رعایت تقوی و پاکدامنی، گفت: محرم ماه سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ماه حزن و اندوه آل محمد(ص) است؛ در این ماه باید دقت داشته باشیم که مجلس عزاداری امام حسین(ع) را با مسائل سیاسی آمیخته نکنیم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند، تأکید کرد: از عموم نخبگان و رسانه‌ها می‌خواهیم، انتقادهای خود را با هدف اصلاح و خیرخواهی انجام دهند، زیرا مهم‌ترین وظیفه مردم و نخبگان در شرایط خطیر کنونی حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه‌های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و احساس ناامیدی است.
امام جمعه نیمروز طی تذکری به مدیران اجرایی، ادامه داد: مسئولان باید به وضع معشیت مردم رسیدگی کنند، بحث گرانی یکی از مشکلات مردم است که هرروز شاهد تلاطم بازار و مشکلات اقتصادی در جامعه هستیم، باید با مدیریت صحیح و روی کار آوردن تیم اقتصادی قوی از این بحران بگذریم و از حجم نگرانی مردم بکاهیم.
وی در پایان با اشاره به جشن عاطفه‌ها، یادآور شد: در چنین شرایطی که گرانی مشکلاتی را برای تمامی مردم مخصوصا قشر کم‌درآمد جامعه ایجاد کرده است، جشن عاطفه‌ها فرصت خوبی است که افراد با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به دانش‌آموزان نیازمند، از یتیمان و محرومان مشتاق تحصیل دلجویی کرده و آن‌ها را به آینده امیدوارتر کنند‌.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha