رفع مشکلات اقتصادی نیاز به تدبیری عاجل و جامع دارد
کد خبر: 3744830
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

رفع مشکلات اقتصادی نیاز به تدبیری عاجل و جامع دارد

گروه اجتماعی ـ مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: رفع مشکلات اقتصادی پیش‌روی کشور، نیاز به تدبیری عاجل و جامع دارد؛ مسئولان قبل از آنکه وضعیت معاش مردم سخت‌تر شود، باید چاره‌ای بیندیشند و نگذارند پول کشورمان بیش از این اعتبار خود را از دست بدهد.

رفع مشکلات اقتصادی نیاز به تدبیری عاجل و جامع دارد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان صبح امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: مشکلات اقتصادی امروزه نه تنها مردم تنگدست و قشر بیکار جامعه، بلکه تمام اقشار را گرفتار کرده و همه به‌نوعی با فشارهای اقتصادی در زندگی‌شان مواجه هستند.
وی ادامه داد: این مشکلات، ریشه‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها، اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه از سوی استکبار جهانی است؛ به واسطه این تحریم‌ها، ارزش پول کشورمان افت کرده که خود مشکلات بسیاری را به‌دنبال دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان فسادهای مالی گسترده را عاملی دیگر برای مشکلات اقتصادی دانست و افزود: اختلاس‌ها، فساد و سوءاستفاده‌های مالی که از سوی برخی افراد فاسد و منفعت‌طلب صورت می‌گیرد، یکی دیگر از عواملی است که کشور را با بحران روبه‌رو می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه نوع مدیریت مسئولان نیز باعث بروز مشکلات اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: فشارهای اقتصادی سبب شده تا حتی بسیاری از تجار در خارج از کشور نیز بدهکاری میلیاردی داشته باشند؛ آن‌ها باید بدهی‌های خود را از طریق دلار پرداخت کنند ولی وضعیت کنونی پرداخت‌ها را غیرممکن کرده است.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی پیش‌روی کشور، نیاز به تدبیری عاجل و جامع دارد؛ مسئولان قبل از آنکه وضعیت معاش مردم سخت‌تر شود، باید چاره‌ای بیندیشند و نگذارند پول کشورمان بیش از این اعتبار خود را از دست بدهد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: بیکاری جوانان، مشکلات معیشتی و گرانی مسائلی است که امروز سطح وسیعی از مردم را درگیر کرده و همت مسئولان در رده‌های مختلف را می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha