مقام معظم رهبری هیچ‌گاه بر کاهش جمعیت سفارش نکردند
کد خبر: 3744849
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
ابوترابی:

مقام معظم رهبری هیچ‌گاه بر کاهش جمعیت سفارش نکردند

گروه اجتماعی ــ یک استاد دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌شان و بعد از آن هیچ‌گاه بر کاهش جمعیت سفارش نکردند و یک بار هم بابت اینکه این شعار مدتی در جامعه فراگیر شده بود، عذرخواهی کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی ابوترابی، استاد حوزه و دانشگاه امروز شنبه، 17 شهریور در ششمین نشست گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع «کاهش جمعیت و چالش‌های پیش‌رو» در مسجد المهدی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه اول دنیا در بحث کاهش جمعیت را داریم، گفت: معمولا وقتی خودمان در متن تحولات اجتماعی قرار می‌گیریم، کمتر متوجه بروز این تحولات می‌شویم.
وی افزود: در گذشته که بچه بودیم، در کوچه و محله‌ها آن‌قدر بچه زیاد بود که ظهرها بزرگترها برای استراحت به آن‌ها تذکر می‌دادند ولی امروز کوچه و محله‌ها سوت و کور است.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اوایل انقلاب ما سه درصد جمعیت پیر داشتیم که حالا وارد هشت درصد شده‌ایم و جزء 10 کشور اول دنیا هستیم که به سرعت در حال پیر شدن هستند و کشور ما رتبه اول افت جمعیت در جهان را دارد.
ابوترابی با اذعان به این نکته که هر چه جلوتر می‌رویم تحولات جدیدی رخ می‌دهد و جامعه پیرتر می‌شود، افزود: در آینده با پدیده تک فرزندی مواجه می‌شویم و واژه‌هایی به نام عمو، عمه، دایی و خاله مفهومی نخواهند داشت.
وی تمایل به مجرد ماندن در برخی از جوان‌ها را از دیگر پدیده‌های نوظهور برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌شان و بعد از آن هیچ‌گاه بر کاهش جمعیت سفارش نکردند و یک بار هم بابت اینکه این شعار مدتی در جامعه فراگیر شده بود، عذرخواهی کردند.
استاد دانشگاه یادآور شد: غربی‌ها به خصوص آمریکا از چهل سال پیش با ما وارد جنگ جمعیتی شده‌اند و کلا با کشورهایی که رقیب یا دشمن آمریکا تلقی شوند، وارد چنین جنگ‎هایی می‌شوند تا جمعیت آن کشورها را از بین ببرند.
ابوترابی با بیان اینکه با برخی خیانت‌ها و با کاهش جمعیت، نابودسازی خانواده شکل می‌گیرد، اظهارکرد: دشمن همچنین به دنبال نابودی اقتصاد و کشاورزی ماست.
وی افزود: جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و نامگذاری‌های سال‌های اخیر توسط رهبری گویای اهمیت این موضوع است، در حالی کانتینرهای کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که شهرک‌های صنعتی ما یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.
ابوترابی با تأکید بر اینکه هر جا به رهنمودهای رهبری توجه نکردیم، چوب آن را خوردیم، گفت: باید متوجه و هوشیار باشیم که دشمن تدبیر کرده تا با بروز مشکلات اقتصادی، احتکار، گرانی و شورش، ملت را عصبانی کرده و مشکلات را لاینحل جلوه داده و نظام را به نابودی بکشاند.
استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: ما از اول انقلاب تا به حال با بحران‌های زیادی مواجه بوده‌ایم و باید با توکل به خدا و تبعیت از فرامین رهبری از بحران‌های کنونی هم عبور کنیم.
انتهای پیام

captcha