محرم بهترین فرصت برای ترویج امر به‌ معروف است
کد خبر: 3744853
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

محرم بهترین فرصت برای ترویج امر به‌ معروف است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه محرم فرصتی مناسب برای ترویج امر به‌ معروف است، گفت: هیئات مذهبی سعی کنند طی ماه محرم‌ این فریضه را در عمل ترویج کنند.

محرم بهترین فرصت برای ترویج امربه‌معروف است

به گزارش ایکنا از سمنان؛ حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته، 16 شهریورماه در گردهمایی هیئت‌های مذهبی، پیرغلامان، مداحان و ستایشگران شرق استان سمنان در آستانه ماه محرم با بیان اینکه هیئات مذهبی و مداحان باید در عزاداری محرم به دو رکن اساسی یعنی امر به‌ معروف و همچنین آداب و سنت‌ها پایبند باشند، گفت: اساسی هر حکومت اسلامی را امربه‌معروف می‌سازد و اگر جامعه می‌خواهد زنده و پایدار بماند باید مسئله امربه‌معروف را موردعنایت قرار دهد همان‌طور که امام حسین(ع) این فریضه را هدف قیام خود قراردادند.

وی با اشاره به اینکه امر به‌ معروف آن‌قدر اهمیت دارد که در مکتب شیعیان نوعی حکومت‌داری است ادامه داد ر ما می‌خواهیم مشارکت مردم را داشته باشیم می‌بایست مردم و مسئولان خیرخواه یکدیگر باشند و این ارتباط محبت‌آمیز بین حاکمیت و مردم از طریق امر به‌ معروف تثبیت می‌شود لذا این فریضه در زمره اساسی‌ترین مسائل اسلام است که باید در محرم نیز مدنظر هیئت‌های مذهبی، مداحان و. .. قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان رکن اصلی هیئت‌های عزاداری را پایبندی به اهل‌ بیت(ع)، سنت‌ها و آئین‌ها برشمرد و گفت: سیره اهل‌ بیت(ع) به دو شیوه گفتاری شامل احادیث و رفتاری شامل سیره اولیاءالله به ما می‌رسد، که در این راستا عزاداری را برای سیدالشهدا(ع) انجام دهیم می‌بایست به سیره اهل‌ بیت(ع) توجه داشته باشیم و به‌نوعی در بطن اندیشه‌های ناب اسلامی قرار گیریم که بخشی از این رسالت بر عهده روحانیون و بخشی دیگر برعهده مداحان، امنای مساجد و تکایا، خادمان حسینی و. .. است.

شکری با اشاره به اینکه متن اشعار شاعران و مداحان می‌بایست از آموزه‌های دینی، آداب و سنن، اهل‌ بیت(ع)، ارزش‌های دینی و مذهبی و. .. مملو باشد، یاداور شد: ‌فقط شور حسینی ملاک نیست بلکه این شور باید با شعور همراه باشد که این امر مسئولیت بانیان مجلس عزاداری امام حسین(ع) را سنگین می‌کند.

به گفته وی؛ امروز یک مداح نباید بگوید که روحانی با منبر خود موضوعات را بیان می‌کند پس دیگر نیازی به بیان مجدد مسائل نیست لذا باید تک‌تک ما در قبال شعور حسینی مسئولیت داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی دو بال‌ به نام عترت و قرآن دارند، متذکر شد: اگر مجلس عزاداری بدون تلاوت قرآن آغاز شود هیچ ارزشی نخواهد داشت لذا هیئت‌های مذهبی باید در ماه محرم عزاداری‌هایشان را با تلاوت قرآن آغاز کنند از سوی دیگر باید هیئات از باورهای نادرست دوری کنند این باورهای نادرست بعضاً ریشه درگذشته و برخی هم‌ریشه در اندیشه‌های جدید دارند اما باید در برابر آن‌ها ایستاد و نگذاشت اندیشه‌های سلفی و وهابی و نحله‌های جدید و عرفان‌های نوظهور راهی به هیئات مذهبی پیدا کنند چراکه امروز شرایط خاصی بر منطقه و کشور حاکم است و دشمنان به دنبال تخریب چهره اسلام هستند.

شکری ساماندهی فضای تبلیغی شهر در ایام محرم را ضروری دانست و گفت: همکاری هیئات مذهبی با نیروی انتظامی و همچنین سازمان آتش نشانی و شهرداری‌ها و همچنین افزایش فرهنگ حفظ محیت زیست در راستای چگونگی استفاده از لوازم و ظروف یک‌بار مصرف مورد تأکید است.

انتهای پیام

captcha