عزت‌طلبی؛ مهمترین شاخصه واقعه عاشورا
کد خبر: 3744869
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

عزت‌طلبی؛ مهمترین شاخصه واقعه عاشورا

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم واقعه عاشورا عزت‌طلبی است که امام حسین(ع) به آن توجه داشت، اظهار کرد: امام حسین(ع) روحیه عزت‌طلبی را به جامه داد و جلوه زیبای عزت طلبی ایشان در قیام عاشورا متجلی شد.

مهمترین شاخصه واقعه عاشورا عزت طلبی استبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته، 16 شهریورماه در دیدار مسئول کانون مداحان استان سمنان در آستانه محرم، با بیان اینکه برگزاری مراسم مختلف دینی و سوگواری در رثای امام حسین(ع) و توجه به نهضت بزرگ امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا نباید تنها به دهه اول محرم محدود شود، ادامه اد: ترویج این فرهنگ باید در تمام طول سال در سایه آگاهی و شناخت از عاشورا ادامه داشته باشد.

روحانی‌نژاد با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم واقعه عاشورا عزت طلبی است که امام حسین(ع) به آن توجه داشت، گفت: امام حسین(ع) روحیه عزت طلبی را به جامه داد و جلوه زیبای عزت‌طلبی ایشان در قیام عاشورا متجلی شد.

وی با بیان اینکه دور شدن از آموزه‌های اسلام و کمرنگ کردن پیام های عمیق و ارزشمند نهضت امام حسین(ع) از اهداف اقداماتی همچون رواج افراطی گری و خشونت و ترور است که این روزها توسط گروه هایی همچون داعش شاهد آن هستیم، ادامه داد: ترویج فرهنگ عاشورایی در چنین شرایطی یک ضرورت مهم و کمترین تکلیفی است که بر عهده مسلمانان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ عاشورایی داشته باشیم در تمام مباحث فرهنگی این فرهنگ باید دیده شود و بر این اساس آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری کاهش پیدا می‌کند، متذکر شد: از انسان‌های عادی و ساده گرفته تا بزرگترین شخصیت‌ها همگی با این حادثه ارتباط برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha