تفکر جهادی نیاز امروز جامعه اسلامی است
کد خبر: 3744887
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

تفکر جهادی نیاز امروز جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ضرورت تفکر جهادی همانند آنچه در دفاع مقدس شکل گرفت، نیاز امروز جامعه اسلامی محسوب می‌شود، گفت: بحمدالله در مکتب ولایت فقیه این امر میسر است و ما تنها باید به ترویج فرهنگ مدیریت جهادی بیندیشیم.

تفکر جهادی نیاز امروز جامعه اسلامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید‌محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران امروز 17 شهریور در یادواره ۶۲ شهید شهر مجن از توابع شهرستان شاهرودبا بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های رزمندگان اسلام است و ما حتی معتقدیم امنیت منطقه شامل لبنان و عراق و سوریه و یمن و سایر کشورها نیز حاصل انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: شهیدان به ما درس ایستادگی و همچنین ولایتمداری آموخته‌اند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره ضرورت انتخاب راه درستی که به عزت انسان می‌انجامد و بیان اینکه امنیت امروز ما حاصل تجربیات و جان فشانی‌های رزمندگان ما در دفاع مقدس است، یاداور شد: نسل جوان جامعه ما امروز باید با رشادت های رزمندگان آشنا شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم عمیق انقلاب اسلامی برای جوانان، ادامه داد: از جان گذشتگی شهدا و ولایتمداری آنها با تأسی از رهبری امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی باعث اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی است که در جهان و منطقه مثال زدنی است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه امروز امنیت موجود در ایران برای کشورهای منطقه و حتی جهان مثال زدنی و شگفت انگیز است که این امر به برکت انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان های امام راحل(ره) است متذکر شد: ضرورت تفکر جهادی همانند آنچه در دفاع مقدس شکل گرفت، نیاز امروز جامعه اسلامی محسوب می شود که به حمد الله در مکتب ولایت فقیه این امر میسر است و ما تنها باید به ترویج فرهنگ مدیریت جهادی بیندیشیم.

نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه بصیرت شهدا در کنار ولایتمداری شان از آن ها مردانی بزرگ ساخت که خانه و زندگی شان را رها کردند تا امروز ما در آرامش و آسایشی در خور توجه زندگی کنیم گفت: لذا ما در تمام ابعاد زندگی مان مرهون و مدیون خون شهیدان هستیم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ومدافعان حرم مظهر و الگوی مقاومت و ایستادگی هستند و تأسی به آن ها امروز به ما کمک می کند تا روی پایمان بایستیم؛ افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند که ایستادگی در دنیا برای مومنان راهگشایی در آینده را به دنبال دارد.

به گفته وی؛ مردم ایران اسلامی با وجود چهار دهه مانع تراشی از سوی دشمنان روز به روز به مفهوم ایستادگی معنایی تازه بخشیده اند و هرگز در برابر دشمنان شکست نخواهند خورد چرا که پشتیبان ولایت هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: اگر زیر سایه آرمان‌های شهدا راه درست را پیش برویم در آینده نه‌چندان دور کشوری آبادتر خواهیم داشت لذا باید الگوی مدیریت جهادی و اسلامی را باید در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام

captcha