ارتش آمریکا: دولت ترامپ به تصمیم مشخصی در مورد ادلب نرسیده
کد خبر: 3744906
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

ارتش آمریکا: دولت ترامپ به تصمیم مشخصی در مورد ادلب نرسیده

سرویس بین‌الملل- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ در مورد چگونگی پاسخ به حمله شیمیایی احتمالی به ادلب هنوز تصمیم مشخصی نگرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز شنبه درجریان سفر به دهلی نو اعلام کرد که بر سر گزینه‌های نظامی در پاسخ به استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در ادلب، در حال رایزنی با ترامپ است.

وی افزود: ایالات متحده هنوز درباره استفاده از نیروی نظامی در سوریه تصمیم مشخصی نگرفته است. با رئیس جمهور در حال رایزنی هستیم. او از ما انتظار دارد چند گزینه نظامی داشته باشیم و ما گزینه‌های به روز شده را در اختیار وی گذاشته‌ایم.

هفته گذشته یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا ادعا کرده بود شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای دولتی سوریه در ادلب در حال آماده‌سازی سلاح‌های شیمیایی هستند.

ژنرال دانفود هشدار داد در صورتی که دولت سوریه در ادلب از سلاح شیمیایی استفاده کند، واکنش ایالات متحده و هم‌پیمانانش «سریع و شدید» خواهد بود. با این حال وی توضیحی درباره چگونگی حملات نظامی احتمالی نداد.

وی درباره نشست سه جانبه تهران هم گفت: بدون شک اینکه روسیه، ترکیه و ایران دیروز نتوانستند بر سر یک راه حل مشترک به توافق برسند، ناامید کننده است، هرچند شاید چندان عجیب هم نباشد.

گفتنی است تا کنون نیروهای آمریکایی دو بار در آوریل 2017 و آوریل 2018 به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی، این کشور را هدف بمباران قرار دادند.

انتهای پیام

captcha