قانون‌گریزی یک منکر است
کد خبر: 3744927
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

قانون‌گریزی یک منکر است

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان گفت: رعایت نظم و مقررات در امور، بهترین معروف و قانون‌گریزی نیز یک منکر است، بنابراین هر برنامه‌ای باید روی زمان و مکان خودش و طبق برنامه‌ریزی‌ها باشد.

قانون‌گریزی یک منکر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از بسیج، امیر تمیزی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گفت: رعایت نظم و مقررات در امور، بهترین معروف و قانون‌گریزی نیز یک منکر است، بنابراین هر برنامه‌ای باید روی زمان و مکان خودش و طبق برنامه‌ریزی‌ها باشد.
وی بیان کرد: تقویت باور‌های دینی، تجلیل از شهدا و ایثارگران و حفظ ارزش‌های انقلاب از جمله دستاورد‌های این فریضه است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با اشاره به تعیین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: مجموعه این حمایت‌ها سبب ترویج هرچه بیشتر این فریضه الهی در جامعه می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، لازم است از شیوه‌های جدید و خلاقانه در جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام برداشت.
تمیزی ادامه داد: مناسبت‌های مذهبی، همچون ماه‌های محرم و صفر سبب اجتماع مردم می‌شود و این اجتماع‌ها محل مناسبی برای تقویت احکام شرعی بویژه این فریضه است. روحانیون نیز با استفاده از ظرفیت تریبون‌ها در ماه‌های محرم و صفر می‌توانند به مسائل روز از جمله موضوع احتکار که به تازگی شیوع پیدا کرده، بپردازند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با اشاره به بحث تامین امنیت در عزاداری‌ها، بیان کرد: عزاداری‌های نادرست، امنیت ملی ما را به چالش می‌کشاند، چرا که عزاداری سرور و سالار شهیدان باید در شأن ایشان و برابر با ارزش‌های دینی باشد. همچنین هرچه نیت خالص‌تر باشد اجرای برنامه‌های دهه امر به معروف بهتر اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha