خانواده رکن پویا و متعالی در هر جامعه‌ای است
کد خبر: 3744941
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

خانواده رکن پویا و متعالی در هر جامعه‌ای است

گروه اجتماعی- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با تأکید بر توجه و دقت در برنامه‌ریزی آموزشی و نیازهای اجتماعی خانواده، اظهار کرد: خانواده رکن پویا و متعالی در هر جامعه‌ای است.

مدیریت هر جامعه برای حفظ بنیان خانواده مسئولیت دارد

محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه خانواده رکن پویا و متعالی هر جامعه‌ای است، گفت: توجه به آرمان‌ها در برنامه‌ریزی آموزشی و نیازمندی‌های اجتماعی خانواده مهم است.
وی افزود: خانواده در هر اجتماعی متشکل از مجموعه‌ای از افراد است که بیمه کننده هستی یک ملت هستند و این امر تنها بسته به محکم بودن ارکان آن است.
کرمی تصریح کرد: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در تمامی جوامع پذیرفته شده و توسعه یافته و در هر جامعه‌ای دارای نقش، پایگاه و منزلت متفاوتی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: خانواده با این که هسته‌ای کوچک از اجتماع است در حیات اجتماعی مردم نقش و تأثیر بسزایی دارد.
وی گفت: در واقع هسته اول تمام سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی خانواده است و تمام نقش‌های مرتبط با رشد و شکوفایی انسانی در هسته آن شکل می‌گیرد.
کرمی افزود: هر جامعه‌ای متشکل از خانواده است و ساختار آن در آرامش یا اضطراب جامعه تأثیر دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: سبک زندگی خانواده در اخلاق جامعه و صحت یا بیماری آن نقشی مؤثر دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت هر جامعه‌ای در خصوص حفظ بنیان خانواده مسئولیت دارد و باید به آرمان‌ها، برنامه‌ریزی آموزشی و نیازمندی‌های اجتماعی آن توجه کند.
کرمی در پایان به گسست خانواده امروز نیز اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت این موضوع، افزود: در خصوص یاد شده باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha