نهمین سوگواره شعر عاشواریی و اجتماع بزرگ مداحان قم برگزار شد
کد خبر: 3745076
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

نهمین سوگواره شعر عاشواریی و اجتماع بزرگ مداحان قم برگزار شد

گروه اجتماعی ــ گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آئینی استان و نهمین سوگواره شعر عاشورایی در آستانه ماه محرم در قم برگزار شد.

نهمین سوگواره شعر عاشواریی و اجتماع بزرگ مداحان قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، نهمین سوگواره شعر عاشورایی و گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آئینی استان قم با حضور شخصیت‌های ملی و استانی و حوزوی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شب گذشته، 17 شهریورماه برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حاج ولی‌الله کلامی، از شعرای برجسته آئینی، محمد علی مجاهدی پدر شعر آئینی ایران و جمعی از مداحان و شعرا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم گفت: جامعه مداحان امر خطیر تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دینی را برعهده دارند که کاری بزرگ و ارزشمند است.

وی افزود: انتخابات کانون مداحان و شعرای استان با پایان دوره چهار ساله قبل به زودی برگزار می‌شود و منتخبان جدید این کانون به زودی معرفی و از مسئولان گذشته تجلیل و تقدیر می‌شود.

عباس حیدرزاده، رئیس کانون مداحان و شاعران قم نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: در دوره دانش‌آموزی مداحان ویژه برادران 60 نفر از مداحان کشور آموزش‌های لازم را دیده‌اند، همچنین در دوره‌های دانش‌آموزش ویژه خواهران نیز 85 نفر آموزش‌های لازم را در دو دوره متوسطه و مقدماتی دیده‌اند.

‌حیدرزاده گفت: در مسئله سبک زندگی اسلامی کلاس‌ها و دوره‌هایی برای جامعه مداحی استان برگزار شده که امری ضروری و لازم بوده است، همچنین به 60 نفر از مداحان استان وام‌های 2 میلیونی اهداء شده است، 140 مداح در دو سال گذشته بیمه و کار بیمه 50 نفر نیز در دستور کار است.

در ادامه این مراسم نیز محمدعلی مجاهدی، دبیر دائمی شعر آئینی کشور نیز اظهار کرد: شاعر و مداح متعهد اهل بیت(ع) باید آشنایی درست با شرایط و نیازهای جامعه داشته باشد و از اشعار روز و مورد پسند جامعه استفاده کند.

دبیر دائمی شعر آئینی بر لزوم به روز بودن شعرا و مادحان تاکید کرد و افزود: شعرا و مداحان باید به روز بوده و اطلاع درستی از حوادث و اتفاقات کشور داشته باشد و هنر مداحی خود را در مسیر مناسب و مورد نظر انقلاب اسلامی مصرف کند.

وی اظهار کرد: اشعار بعد از انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با 1100 سال گذشته نیست چرا که در این دوران شعر متعهد اسلامی و شیعی و معارف غنی شیعی را شکوفا و پویا کرده است، اشعاری که در دو دهه اخیر سروده شده از اشعار فاخر و برتر شیعی محسوب می شود.

دبیر دائمی شعر آئینی کشور با تأکید بر اهمیت توجه به اشعار حماسی بیان کرد: قرائت حماسی از عاشورا یکی از نکات مهم در امر مداحی و مرثیه سرایی بوده چرا که این اشعار از حواشی و افراط و تفریط به دور هستند.

انتهای پیام

captcha