تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان؛ وظیفه مهم مربیان مدارس
کد خبر: 3745092
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

تعمیق باورهای دینی دانش‌آموزان؛ وظیفه مهم مربیان مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعمیق باورهای دینی، وظیفه اصلی مربیان در مدارس در راستای تقویت بنیه مذهبی و دینی دانش‌آموزان است.

تعمیق باور‌های دینی دانش‌آموزان؛ وظیفه مهم مربیان مدارسبه گزارش ایکنا از اردبیل، مصطفی کافی، معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، روز گذشته ۱۷ شهریورماه در جلسه شورای قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، تصریح کرد: تعمیق باور‌های دینی و تربیتی در مدارس در راستای تقویت بنیه مذهبی و دینی دانش‌آموزان است.
وی با بیان اینکه هجمه‌های کنونی به دین اسلام تا به حال بی سابقه بوده است، نقش مربی مدارس را بی تاثیر ندانست و افزود: ما مربیان مدارس باید متناسب با موقعیت موجود نسل جوان، بتوانیم دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
کافی با اشاره به اینکه بصیرت افزایی و تقویت فرهنگ دینی دانش آموزان در جامعه ضرورت دارد، افزود: مربیان مدارس باید با راهکار‌های جلب و جذب دانش آموزان به مسائل فرهنگی و قرآنی که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است آشنایی داشته باشند تا بتوانیم سواد معنوی و فکری جوانان را افزایش دهیم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه درآستانه ماه محرم واقع شده ایم برگزاری جلسه‌ای بین اولیاء و مربیان و روحانیان مدارس ضروری است و این بهترین شیوه برای تقویت بنیه دینی خانواده‌ها است.
در ادامه وحید سید هاشمی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از فعالیت طرح مصباح الهدی در مدارس خبر داد و افزود: هرسال تمامی برنامه‌های سال تحصیلی در مدارس در خصوص یادواره یکی از امامان برگزار می‌شود که امسال هم آشنایی با سیره زندگانی امام سجاد(ع) جزو این برنامه است.
وی ادامه داد: امسال سعی داریم تمامی برنامه‌ها درخصوص معرفی زندگانی فردی، اجتماعی و سیاسی امام سجاد(ع) اجرا شود و هرچقدر سرمایه‌های مذهبی در جوانان زیادتر باشد، نسل جوان در امنیت خواهد بود.
سید هاشمی افزود: امسال طرح «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور ششم محرم در قالب دسته جات دانش آموزی در مدارس برگزار می‌شود.
وی همچنین از آغاز مسابقه جزء ۳۰ با همکاری وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و صدا و سیما خبر داد و افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در طول یکسال تحصیلی در مدارس استان اردبیل هم اجرا می‌شود.
در ادامه اسماعیلی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل نیز با بیان اینکه در هر مدرسه، حضور روحانی دوره دیده و مفید، ضروری است، افزود: بعضی از معضلات وآسیب‌های اجتماعی در جامعه و به تبع آن در مدارس، به خود مسئولان بر می‌گردد که در این زمینه کوتاهی کرده اند.
وی گفت: متاسفانه امروز شاهد انحراف بودجه فرهنگی در کشور هستیم که به جای اختصاص به برنامه‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های ورزشی، هنری و غیر فرهنگی را شاهد هستیم.
انتهای پیام

captcha