سومین دوره «آئین نذر کتاب» در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3745106
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

سومین دوره «آئین نذر کتاب» در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیر اجرایی سومین دوره آئین نذر کتاب گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، سومین دوره «آئین نذر کتاب» توسط سازمان مردم نهاد انجمن مهر امید برگزار می‌شود.

سومین دوره «آئین نذر کتاب» در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرام شاهدوست، مدیر اجرایی سومین دوره آئین نذر کتاب روزگذشته ۱۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران افزود: این آئین از اول تاب سوم ماه محرم (۲۰ تا ۲۲ شهریورماه) با برپایی غرفه‌ای در جنب دبیرستان مدرس اردبیل اجرا می‌شود.
وی با اشاره به ساعات برگزاری این آئین فرهنگی ـ مذهبی تصریح کرد: دوره‌های اول و دوم این آئین در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در اردبیل برگزار شد که با استقبال مردم و مسئولان فرهنگ دوست استان مواجه شد.
شاهدوست با بیان اینکه آئین نذر کتاب با شعار‌های «با نذر کتاب، شمعی در حرم آگاهی بیفروزیم» و «یک کتاب نذر کن، دو کتاب نذری بگیر» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه دو هدف عمده را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها ترویج کتابخوانی است.
مدیر اجرایی سومین دوره آئین نذر کتاب ادامه داد: دومین هدف آئین نذر کتاب فرهنگ سازی در مورد نذر اقلام فرهنگی است و ما بر این باور هستیم که نذر کردن نباید تنها محدود به اغذیه باشد بلکه می‌توان اقلام فرهنگی را هم نذر کرد.
عضو انجمن مهر امید با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ مطالعه یکی از ابزار‌های توسعه فرهنگی است، ادامه داد: توسعه فرهنگی نیازمند کار‌های فرهنگی است که انجمن مهر امید در راستای رسالت فرهنگی خود برنامه‌های مختلفی در این زمینه طراحی کرده است که به مرور اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه آئین نذر کتاب توسط کمیته فرهنگی انجمن پیشنهاد شده بود، گفت: این برنامه با همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی و عمومی اجرا می‌شود.
شاهدوست با اشاره به نحوه اجرای برنامه بیان کرد: انجمن مهر امید با همکاری ادارات غرفه‌ای در پیاده رو برپا کرده و در آن کتاب‌های نذری مردم را جمع آوری کرده و بین مردم توزیع خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha