هدف دفاع مقدس، دفاع از اسلام و اعتقادات بود
کد خبر: 3745111
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
فدائی:

هدف دفاع مقدس، دفاع از اسلام و اعتقادات بود

گروه سیاست و اقتصاد ـ سرپرست استانداری کرمان گفت: هدف از دفاع مقدس، دفاع از اسلام، دین و اعتقادات بود و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین مبانی عقلی، آموزش و آماده کردن جامعه برای پذیرش و درک اهداف آن است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، سرپرست استانداری کرمان دیروز شنبه، 17 شهریور در دومین جلسه مشترک شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن پیامبر اعظم، اگفت: اگر صرفا هدف ما از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، یادآوری، تجلیل و یک بزرگداشت با مبنایی احساسی باشد؛ ماندگاری زیادی در اذهان نخواهد داشت.
وی افزود: در برگزاری برنامه‌های این هفته بایستی به سمت آموزش مردم، آماده کردن جامعه و تبیین مبانی عقلی دفاع مقدس با هدف شناخت هر چه بیشتر تاریخ، اهمیت این برهه تاریخی، ایثارگری رشیدمردان و حوادث دفاع مقدس پیش برویم؛ چرا که اگر جامعه دانشگاهی و دانش‌آموری ما به نوشتن پیرامون دفاع مقدس گرایش یابند؛ بهره‌مندی آن بیشتر خواهد بود.
فدائی با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، بیان کرد: مردمی کردن چنین حوزه‌هایی به دو طریق می‌تواند اتفاق بیفتد؛ یا خودجوش باشد که به علت بی‌برنامگی ممکن است چندان مفید نباشد و یا اینکه نهادهای مختلف برنامه‌هایی به مردم در این حوزه ارائه کنند که بنظر می‌رسد برای دستیابی به اهداف بهتر، ما باید برای گروه‌های مختلف به نوعی برنامه و ایده طراحی کنیم.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به هدف اصلی دفاع مقدس افزود: هدف از دفاع مقدس؛ دفاع از اسلام، دین و اعتقادات است و بردن مباحث و برنامه ها به سمت گرایشات سیاسی، نظامی و یا سایر مباحث فرعی ما را از اهداف دور خواهد کرد.
وی تأکید کرد: بنظر می‌رسد اگر محور اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، توسط کسانی باشد که از نزدیک این دوران را درک و لمس کرده باشند؛ بسیار مفید باشد.
سرهنگ ابوالحسنی، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در این جلسه گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محورهای مختلف در سطح استان کرمان برگزار می‌شود که اهم این فعالیت‌ها در 20 محور انجام می‌شود؛ همچنین ممکن است سازمان‌های مختلف برنامه‌های تکمیلی متناسب با اهداف سازمانی خود داشته باشند.
وی افزود: رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه، مراسم عطرافشانی گلزار شهدا، ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در صدا و سیما، بازسازی عملیات والفجر 2 در لشکر ثارالله، طرح نوحه‌خوانی در صبحگاه مدارس و همایش پیاده‌روی در سراسر استان کرمان در 30 شهریور از جمله برنامه‌های دفاع مقدس است.
ابوالحسنی بیان کرد: رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان کرمان، رونمایی از آلبوم نفیس عکس دفاع مقدس، رونمایی از مستند زنان اتفاق با روایت از زنان پشتیبان و حامی دفاع مقدس، برگزاری همایش زنان عاشورایی، ویژه برنامه معرفی زندگی سیدالشهدا، ویژه برنامه هیئت‌های مذهبی ادارات استان، بازخوانی عملیات ثامن الأئمه، رونمایی از سه قطعه موسیقی دفاع مقدس نیز از جمله محورهای برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.
انتهای پیام

captcha