تقوای اقتصادی؛ نیاز جامعه امروزی
کد خبر: 3745166
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

تقوای اقتصادی؛ نیاز جامعه امروزی

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه جامعه امروزی نیازمند تقوای اقتصادی است، گفت: مسئولان، مردم و بازاریان سه ضلع تقوای اقتصادی هستند.

جامعه امروزی نیازمند تقوای اقتصادی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی در مراسم طلایه‌داران تبلیغ که 17 شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: موضوعات علمی چنین بیان‌شده که تعریف زمانی صحیح است که جامع افراد و مانع اغیار باشد، به عبارتی یک تعریف صحیح باید از جامعیت و مانعیت برخوردار باشد و هرکدام بدون دیگری ناقص بوده و یک آسیب است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امر مهم تبلیغ برای صحیح بودن باید جامعیت و مانعیت داشته باشد، افزود: برای تحقق این مهم باید به‌خوبی به جامعیت و مانعیت موضوع مهم تبلیغ واقف بود تا بتوان به آن عمل کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: برخی مواقع جامعیت یک موضوع را به‌خوبی دنبال می‌کنیم درحالی‌که توجهی به مانعیت آن نداریم، و چه‌بسا که از همان محل عدم رعایت مانعیت ان ضربه می‌خوریم.
حجت‌الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه جامعیت تبلیغ در دو کلمه خلاصه می‌شود، افزود: نخست اینکه تبلیغ باید مستند و دیگر اینکه مستدل باشد، اینکه مبلغان بر اساس اصول و روش ادبیات فارسی و نگارشی و بر اساس مستندات تاریخی مطالبی را بیان کند، صحیح است ازاین‌رو مبلغان باید سند در گفتار و مبنا داشته باشند که این دو به‌عنوان اصل مسلم تبلیغ است.
وی با تأکید بر اینکه جامعه امروزی نیازمند تقوای اقتصادی است، ابراز داشت: مسئولان، مردم و بازاریان به‌عنوان سه ضلع تقوای اقتصادی باید در کنار هم باشند و مبلغان به‌عنوان نماینده دینی مردم باید در ماه محرم به بیان مشکلات معیشتی مردم بپردازند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مبلغان دینی در ماه محرم، مسئولان را به دوری از تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی، مردم را به پرهیز از اسراف و تبذیر و دعوت به صرفه‌جویی و همچنین بازاریان را به دوری از احتکار سفارش کنند.
میرزایی ادامه داد: برخی مواقع به فضای مجازی و نرم‌افزارهای تهیه‌شده اعتماد می‌کنند درحالی‌که این کار درستی نیست، مبلغان به‌طور صد درصد به مطالب منتشرشده در فضای مجازی اعتماد نکنند و تا حصول یقین، تحقیق کنند.
وی ادامه داد: مبلغان صرفاً به نقل و بیان روایات اکتفا نکنند، بلکه نکات لازم متناسب با شأن و شئون شرایط کنونی جامعه را از بطن آیات و روایات استخراج و برای عموم مردم بیان کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مانعیت و آسیب‌های تبلیغ افزود: تکراری حرف زدن، به‌روز صحبت نکردن، بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی سخن گفتن را ازجمله این آسیب‌ها برشمرد و گفت: مبلغان در سخنرانی‌های خود باید شرایط حال را در نظر بگیرند و از اسراف و تبذیر بپرهیزند.
میرزایی به توطئه‌های دشمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و بیان‌شده: به خیال خام دشمن، نظام مقدس چهلیمن سالگرد خود را نخواهید دید که با جرأت می‌گوییم دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.
وی همچنین بر برگزاری مراسم عزاداری اصولی در ماه محرم تأکید مکد داشت و گفت: مراسم در این ایام باید به‌دوراز هرگونه آسیب و خرافات برگزار شود.
انتهای پیام.

captcha