نذورات مردمی؛ تأمین‌کننده تمامی هزینه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3745170
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

نذورات مردمی؛ تأمین‌کننده تمامی هزینه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: تمامی هزینه‌های این ستاد از محل نذورات و هدایای مردمی تأمین می‌شود و به‌ هیچ‌عنوان از بیت‌المال و دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنیم.

 نذورات مردمی تأمین کنده کلیه هزینه‌های ستاد بازسازی/ هیچ‌ بودجه‌ای از بیت‌المال دریافت نمی‌کنیم

حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه برخی مغرضانه و یا از روی ناآگاهی در حال ایجاد شبهه در فعالیت این ستاد مردمی هستند، اظهار کرد: نیازمند یاری اصحاب رسانه برای آگاهی بیشتر جامعه و نشان دادن ماموریت های ستاد بازسازی به عموم جامع هستیم.
وی عنوان کرد: برخی با دامن زدن به شبهات و سخنانی چون «ما در داخل کشور فقیر بسیار داریم و کشور در تنگناهای اقتصادی قرار دارد چه ضرورتی است که به عتبات و کشورهای دیگر کمک شود»، می‌خواهند سدی در برابر این کمک‌ها و نذورات مردمی قرار دهند.
وی افزود: در پاسخ به این شبهه و سؤال باید بگوییم همان‌طور که رفتن 25 هزار نفر ایرانی به جام جهانی و هزینه کردن چیزی بین یکصدمیلیارد تومان برای این سفر مانعی ندارد، هزینه کردن در عرصه بازسازی عتبات نیز به همین روال است و کسی نباید بگوید که چرا پول و درآمد خود را در این مسیر هزینه کرده است.
کبودوند تصریح کرد: در همان ایام جام جهانی یکی از شهروندان قزوینی با نیت الهی 2 هزار متر سنگ برای حرم حضرت امام حسین(ع) را به ارزش 840 میلیون تومان هدیه داده است.
این مسئول ادامه داد: این شهروند قزوینی در پاسخ به چرایی این کار خود گفت «یکی دوست دارد به فقرا کمک کند، یکی دوست دارد به جام جهانی برود، من هم دوست دارم درآمد خود را در این راه بدهم و از این کار لذت می‌برم».
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های این ستاد از محل نذورات و هدایای مردمی است و به‌هیچ‌عنوان از بیت‌المال و دستگاه‌های اجرایی هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنیم چرا که افراد بر حسب علاقه و تمایل خود از درآمد و ثروت خود برای این امر خداپسندانه اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام

captcha