افزایش تعداد بیماران بی‌بضاعت/ کمک‌های خیرین کفایت مراجعات را نمی‌کند
کد خبر: 3745187
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
زنده دل عنوان کرد:

افزایش تعداد بیماران بی‌بضاعت/ کمک‌های خیرین کفایت مراجعات را نمی‌کند

گروه سلامت ــ مدیرعامل مؤسسه خیریه شناخت و مهار سرطان با اشاره به تغییرات ارزی و وضعیت اقتصادی، گفت: تعداد بیماران بی‌بضاعت افزایش پیدا کرده، داروها گرانتر شده و تعداد بیماران کمتری می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند.

افزایش تعداد بیماران بی بضاعت/ کمک‌های خیرین کفایت مراجعات را نمی‌کندکاظم زنده‌دل، مدیرعامل مؤسسه خیریه شناخت و مهار سرطان در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت آگاهی و پیشگیری از سرطان، اظهار کرد: مؤسسه شمس از سال 92 با هدف ارائه آگاهی، پیشگیری و حمایت از بیماران سرطانی به وسیله خیرینی که به انستیتو کانسر ایران در بیمارستان امام‌خمینی(ره) کمک می‎کردند، تشکیل شد.

وی افزود: در این مؤسسه کار‌هایی فراتر از درمان مانند فعالیت‌های مشاوره و آموزشی برای گروه‌های پرخطر وجود دارد، در حوزه درمان هم به انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ره)، کمک‌های تجهیزاتی ارائه می‌شود.

دبیر شبکه ملی تحقیقات سرطان ایران، با بیان اینکه انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی (ره)، سالانه حدود ۱۰ هزار نفر از بیماران کشور را درمان می‌کند، گفت: از نظر اعضای شمس رسیدگی به بیمارانی که به انستیتو مراجعه می‌کنند، خود یک خدمت ملی است چرا که گستره بیماران آن از سراسر کشور بوده و طیف وسیعی از بیماری را شامل می‌شود.
 
وی اظهار کرد: کمک‌های دارویی به بیماران مبتلا به سرطان به طور متوسط سالانه حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر بیمار بوده و این کمک‌ها شامل سبد غذایی و دادن مابه‌التفاوت هزینه‌های دارویی آنان است، همچنین حمایت‌های روحی و روانی از بیماران سرطانی و کسانی که درمان شده و نیاز به حمایت‌های بیشتر دارند، انجام می‌شود.
 
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران با بیان اینکه مؤسسه خیریه به دنبال شناخت و مهار سرطان برای همه بیماران سرطانی است، گفت: سرطان سر و گردن از مجموعه بیماری‌هایی است که مراجعه آن‌ها زیاد بوده و بخشی از آن‌ها افرادی بوده که دیر مراجعه می‌کنند و بیماری آن‌ها پیشرفته شده است، این موضوع به دلیل عدم آگاهی آنان بوده، به همین دلیل ما آگاهی دادن به مردم را یکی از وظایف خود در این مرکز می‌دانیم.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات قیمت ارز و تحریم‌ها عنوان کرد: تا به امروز عمدتا بیماران بی‌بضاعت به این مؤسسه مراجعه می‌کردند، اما امروز تعداد بیماران بی‌بضاعت افزایش پیدا کرده، دارو‌ها گرانتر شده و هزینه‌هایی که ما می‌کردیم دایره محدودتری از افراد را در برمی‌گیرد.

زنده‌دل یادآور شد: منابعی که خیرین در اختیار ما گذاشته‌اند با وجود حجم نیاز گسترد‌ه‌تری که ایجاد شده، پاسخگوی مراجعان نیست و نیاز‌ها نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند، بر همین اساس امیدواریم خیرین اعتماد بیشتری به ما داشته باشند و بتوانیم کمک‌های بیشتری به بیماران ارائه دهیم.
 
انتهای پیام
captcha