رونمایی از کتاب «فرهنگ واژگان فسون و فسانه حافظ»
کد خبر: 3745259
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

رونمایی از کتاب «فرهنگ واژگان فسون و فسانه حافظ»

گروه ادب ــ مراسم رونمایی کتاب «فرهنگ واژگان فسون و فسانه حافظ» با حضور محمدمهدی صادق‌تهرانی، نویسنده کتاب در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امام (ره)، مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ واژگان فسون و فسانه حافظ» روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه، ساعت ۱۸ با حضور محمدمهدی صادق تهرانی نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای امام (ره) برگزار می‌شود.
محمدمهدی صادقی‌تهرانی در رشته هواپیمایی تحصیل و در همین رشته سالیان سال در دانشگاه تدریس کرده است. او از ۱۵ سال گذشته با روزانه ۱۵ ساعت کار روی اشعار حافظ، پژوهشی را آغاز کرد که قرار است در حدود ۲۰ جلد به چاپ برسد.
جلد دوم «فسون و فسانه حافظ» به بررسی فرهنگ لغات اشعار حافظ و تفسیر عرفانی حافظ به تفصیل توضیح می‌دهد.
در جلد نخست «فسون و فسانه حافظ» ۵۰۲ غزل حافظ را انتخاب کرده که علاوه بر آوردن خود غزلیات شرح مختصر و روانی از آن‌ها ارائه دادشده است. یعنی برای هربیت چند خط توضیح داده شده حافظ را به طور کلی معرفی می‌کند. این کار برای اولین باردر حوزه ادبیات انجام شده است.
همچنین، علاقه‌مندان برای حضور در رونمایی این کتاب می‌توانند روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه، ساعت ۱۸ به فرهنگسرای امام(ره) تهران میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha