جشنواره قرآن و عترت دانشجویان؛ نماد همگرایی مذاهب اسلامی
کد خبر: 3745291
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان؛ نماد همگرایی مذاهب اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را نماد همگرایی مذاهب اسلامی دانست و گفت: گفتمان‌سازی فرهنگ قرآنی در دانشگاه و زمینه‌سازی فهم قرآن سیاست وزارت علوم است.

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان نماد همگرایی مذاهب اسلامی است/گفتمان‌سازی فرهنگ قرآنی در دانشگاه، سیاست وزارت علومبه گزارش ایکنا از زنجان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  امروز ۱۸ شهریورماه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار کرد: شاهد رویداد بزرگ فرهنگی در آستانه محرم و این ایام ‌معنوی هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اگر به خود قرآن رجوع کنیم، تأسی از فرهنگ قرآنی می‌تواند ما را از بیم‌ها و تردیدها در امان نگاه دارد و یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت علوم این است که گفتمان‌سازی قرآنی را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.
وی نقش جشنواره‌ها در راستای تحقق این سیاست‌ها را مهم خواند و گفت: تأکید و توجه به رشد فضائل دینی در دانشگاه از سیاست‌های دیگر وزارت علوم است و در راستای زمینه‌سازی برای فهم و تدبر در قرآن برای دانشجویان، اساتید و کارکنان تلاش می‌کند.
غفاری زمینه‌سازی رشد خلاقیت دانشجویان در فعالیت‌های دینی، نهادینه‌سازی فعالیت‌های قرآنی در قالب کانون‌ها و تشکل‌ها و نیز گسترش پژوهش‌ها در بخش‌های مختلف اعم از فعالیت‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر سیاست‌های معاونت فرهنگی در وزارت علم برشمرد.
وی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی در سیر و سلوک زندگی و حوزه‌های دانشگاهی مورد اهتمام است، اظهار کرد: قرآن ما را در درجه اول به تدبر و تفکر دعوت می‌کند و داشتن ایمان و راستی و روی آوردن به حق‌مداری از آموزه‌های این کتاب الهی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دعوت به قسط و عدالت، فهم فلسفه تاریخ و جامعه، آگاهی از بیم  امیدها و سایر موارد را از دیگر آموزه‌های قران برشمرد و گفت: با توجه به پیام‌های قران در بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، سبک زندگی ما باید قرآنی شود.
وی به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اشاره کرد و گفت: این مسابقات از پهنه وسیعی برخوردار است و در طول 40 سال از پیروزی انقلاب، تقریبا همه ساله این جشنواره بزرگ را داشتیم.
غفاری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در جشنواره قران و عترت دانشجویان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این جشنواره با تنوع قابل ملاحظه‌ای که در رشته‌های مختلف دارد، نماد همگرایی دستگاه‌های مختلف و آموزش عالی و نیز مذاهب مختلف اسلامی است.
انتهای پیام 
captcha