مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان
کد خبر: 3745304
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان

گروه اندیشه ــ طی امروز، «اعلام زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان» در بین دیگر اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار بود که بدان پرداخته شده است.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ اعلام زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسانبه گزارش ایکنا؛ در بین اخبار منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها خبر مربوط به اعلام زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بود که تعدادی از رسانه‌ها به آن پرداخته بودند؛
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 11 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «سخنی در تکریم حوزه و مرجعیّت و سکولاریسم ناپذیری اسلام و قرآن»، «با ۱۰۰ موکب به استقبال زائران اربعین می‌رویم»، «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نماد پیوند حوزه و دانشگاه است»، «ابراز وفاداری یاران امام حسین(ع) در نزدیکی کربلا»، «نکاتی درباره امانت‌داری و رازداری خانم‌ها در زندگی مشترک»، «فهرستی از فساد بنی‌امیه تا زمینه‌سازی قیام امام حسین(ع)»، «صدای زنگ قافله‌ای از بیابان‌ها به گوش می‌رسد»، «سید احرار جلسات روضه خانگی را روایت می‌کند»، «روایتی تصویری از هنگامه عزاداری محرم با آئین طشت‌گذاری»، «سومین همایش ملّی «از غدیر تا اربعین» آغاز به کار کرد» و «سیری در تاریخچه استحاله فرهنگی/مروّج «عیاشی گروهی» چگونه مسئول پرورش افکار کودکان شد» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «سومین همایش ملّی «از غدیر تا اربعین» آغاز به کار کرد» آمده است: سومین همایش ملّی «از غدیر تا اربعین» از سوی ستاد معرفتی فرهنگی آیات نور، موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع)، موسسه آموزش عالی فردوس و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، سازمان بسیج اساتید و با حضور فرهنگیان کشور و اساتید حوزه و دانشگاه امروز هجدهم شهریورماه در ساختمان شماره 2 موسسه آموزش عالی فردوس شهر مشهد آغاز شد.
این همایش که امروز یکشنبه نخستین روز برگزاری آن است، فردا و پس فردا (19 و 20 شهریورماه) نیز در محل مذکور ادامه خواهد داشت. در روز اول این همایش اساتیدی همچون محمدهادی همایون مدیر گروه ارتباطات و دین مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، محمدرضا ابن الدین، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه امام‌ حسین(ع)، شیخ مازن از عراق و حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، دبیر علمی و مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) حضور داشتند و به تبادل نظر در زمینۀ آثار الهی و تربیتی جریان اربعین در حوزۀ ایمانی، فرهنگی و اجتماعی و بین الأدیان پرداختند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان اعلام شد»، «تلاوتی از «شعبان عبدالعزيز صیاد»/آیاتی از سوره نساء» و «چرا خداوند کعبه را در سرزمینی خشک و بی‌آب و علف قرار داد؟» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «زمان‌بندی آزمون تلاوت و مصاحبه دوره ارزیابی قاریان و مدرسان اعلام شد» می‌خوانیم: دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم طی اطلاعیه‌ای زمانبندی آزمون عملی هفتمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم شامل آزمون تلاوت و مصاحبه را اعلام کرد.
مخاطب این اطلاعیه شرکت‌کنندگان دوره هفتم ارزیابی هستند که در آزمون ورودی موفق به کسب نمره حدنصاب شده‌اند و همچنین آن دسته از شرکت‌کنندگان دوره ششم که بخشی از آزمون تلاوت و مصاحبه آنها از دوره قبل ناتمام مانده است. لازم است شرکت‌کنندگان در آزمون، جزئیات این اطلاعیه و همچنین مفاد آیین‌نامه آزمون تلاوت و مصاحبه را به دقت مطالعه نمایند. همچنین در این خبر جزئیات کامل زمان بندی آزمون ارائه شده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار هشت خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «اعلام برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در ماه محرم و صفر»، «اوضاع نماز و زکات خوب نیست»، «استقبال دانشجویان غیرایرانی برای تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی»، «سمینار بین‌المللی فرهنگ و تمدن در اندونزی برگزار شد»، «اعلام عناوین روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر»، «طشت‌گذاری؛ آئینی به قامت سقای نینوا»، «همه چیز در مورد خلعت آخرت» و «مداحان فرصت مداحی را برای تخریب یا تقویت جریان‌های سیاسی استفاده نکنند» است.
خبر اخیر مربوط به سخنرانی آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در شامگاه شنبه، ۱۷ شهریور در نهمین سوگواره شعر عاشورایی است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم در سیره اهل‌ بیت(ع) بر جایگاه مداحان تاکید شده و از ائمه صله دریافت می‌کردند. البته سفارش ائمه به برپایی مراسم عزا تنها برای زنده نگه داشتن یاد حضرت سیدالشهداء(ع) نیست، بلکه بیشتر برای حفظ کردن خودمان از آفت‌ها و آسیب‌های دنیوی است. ما به محرم امید داریم تا در پرتو عنایات امام حسین(ع)، بشریت، از منجلاب کنونی فساد و تبعیض و مشکلات اقتصادی و سیاسی و ... رها و به مسیر درست هدایت شود.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «سادات می‌توانند زمینه ساز ایجاد امت صالح محمدی شوند»، «توقف اکران فیلم‌های کمدی به احترام ماه محرم»، «تئاتر شهر در محرم و صفر میزبان مجالس تعزیه می‌شود» و «بدون امر به معروف و نهی از منکر ادامه حیات انقلاب ممکن نیست» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مرز واقعیت و خرافه؛ فرق دعا و کتاب باز کردن چیست؟»، «دستگاه امام حسین(ع) لنگ نهادهای دولتی نمی‌ماند/ امسال مسئولیت اعزام سخنرانان و مداحان را برعهده گرفتیم»، «زندگی نامه شهید حاج رحیم فعال»، «اصل دعانویسی در اسلام و حکم شرعی آن/ دعانویسی در اسلام به چه معناست؟» و «عاقبت دل بستن به دنیا چیست؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «اولین دوره تربیت مدرس آشنایی وانس کودکان با قرآن برگزار می‌شود» و «زمان آزمون مصاحبه هفتمین دوره ارزیابی قاریان ومدرسان قرآن» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «پنج مراسم یادبود برای آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود» و «موذنی احضار شده تا برای حضرت زینب (س) بنویسد» هستند.
میزان
«آقا به خاندان خود فرموده بود تا من زنده هستم حق گریه کردن ندارید» و «شخصیت خاص یزید/امام حسین(ع) چرا بیعت نکردند؟» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha