لزوم توسعه فضای قرآنی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3745343
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
غفاری تأکید کرد؛

لزوم توسعه فضای قرآنی در دانشگاه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مشارکت 50 هزار دانشجو در مسابقات قرآن و عترت گفت: هرچه بیشتر فضای قرآنی در دانشگاه‌ها توسعه یابد باز هم جای کار وجود دارد.

لزوم توسعه فضای قرآنی در دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از منطقه زنجان، غلامرضا غفاری در حاشیه آیین اختتامیه سی و سومین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه قرآن، سیاست‌ها مختلفی را دنبال می‌کند.
وی افزود: بخشی از این سیاست‌ها مربوط به خود قرآن که شامل ترتیل و صوت آن است، می‌شود، اما بخش دیگری از این سیاست‌ها مربوط به تفسیر آن می‌شود که سعی شده است در این جشنواره از جنبه‌های دیگری نظیر حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی به آن پرداخته شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نقش آموزه‌های قرآنی در شکل‌گیری هویت دینی که دانشجویان اشاره کرد و گفت: 50 هزار دانشجو از سراسر کشور در این جشنواره شرکت داشتند که در جای خود رقم قابل توجهی است.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد بخشی توسط تشکل‌های قرآنی که در دانشگاه‌ها فعالیت دارند، انجام می‌شود، ضمن اینکه کانون‌های فرهنگی نیز در این زمینه ورود پیدا می‌کنند. افزون بر اینکه خود تشکل‌ها هم در حوزه قرآن فعالیت‌های خوبی دارند و گام‌های موثری برداشته‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه در فضاهای دانشگاهی‌، فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای انجام می‌شود، افزود: اما به نوعی انتظاراتی که از این بخش وجود دارد، با توجه به اینکه قرآن کتاب وحیانی ما است به مراتب بیشتر از این میزان است و هر چه کار در این زمینه انجام گیرد به این معنا نیست که جای کار بیشتری برای این امر وجود ندارد.
غفاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاقه و اهتمام خوبی در دانشجویان و هیئت علمی مشاهده می‌شود و نشانه این موضوع حضور گسترده دانشجویان و هیئت علمی در سی و سومین مسابقات قرآن و عترت است که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز این دوره از مسابقات با دوره‌های قبل، وجود حوزه‌های مختلف است و هر چه این جشنواره جلوتر می‌رود، مشارکت باشکوه دانشجویان را شاهد هستیم و یک نوع خلاقیت و ابتکار در این عرصه مشاهده می‌شود که این خلاقیت و ابتکار دو سویه، هم از ناحیه دانشجویان و هم از ناحیه کارشناسان است.
انتهای پیام
captcha