مشهد میزبان رزمایش کشوری محمد رسول الله(ص)
کد خبر: 3745357
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
در آستانه محرم؛

مشهد میزبان رزمایش کشوری محمد رسول الله(ص)

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه امام رضا(ع) از برگزاری همایش کشوری محمد رسول الله(ص) در آستانه ماه محرم به میزبانی مشهد خبر داد.

مشهد میزبان رزمایش کشوری محمد رسول الله(ص)

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی سردار یعقوبعلی نظری در نشست خبری رزمایش بزرگ سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص) که امروز در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، ضمن تسلیت عزای حسینی(ع) گفت: در آستانه فرارسیدن ایام محرم و صفر به به منظور گرامیداشت یاد و خاطره اعزام سپاهیان لشکر محمد رسول الله(ص) به کربلای پنج برگزاری رزمایش کشوری محمد رسول الله(ص) را پیش رو داریم.

وی افزود: با توجه به شروع هفته دفاع مقدس و اینکه عملیات کربلای پنج عملیات تعیین کننده و سرنوشت سازی بود. این رزمایش از 19 تا 29 شهریور در دو بخش برگزار و در هفته دفاع مرحله نهایی آن با تجمع نیروهای بسیجی پایان خواهد یافت.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: بخش اول این رزمایش با اعزام ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان با هدف خدمت رسانی به محرومین و رفع نیاز آنان آغاز که در این رزمایش تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت و بخش بعدی رزمایش از 19 شهریور آغاز و تا 20 شهریور ادامه دارد که 74 گردان بیت المقدس برای تمرین تاکتیکی فراخوان شده‌اند و در روز سه شنبه نیز 172 گردان کوثر و بیت المقدس در نقاط مختلف استان تجمع خواهند داشت.

وی اظهار کرد: مرحله سوم رزمایش کشوری محمد رسول الله(ص) در هفته دفاع مقدس با حضور 170 گردان شامل گردان‌های  کوثر، بیت المقدس، امام حسین(ع) و امام علی (ع) و گردان قشری در مشهد برگزار می‌شود که سخنران این مرحله از رزمایش سردار غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، خواهد بود.

سردار نظری در تشریح اهداف برگزاری این رزمایش بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، تجمع نیروها و یادآوری رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تمرینات تاکتیکی با هدف افزایش آمادگی رزمی از جمله اهداف این همایش است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: دشمن در تلاش است که اتحاد مردمی را با راه اندازی عملیات روانی و همچنین با مشکلاتی که در جامعه به وقوع پیوسته، دچار خدشه کند لذا بسیجیان که بخش پیشرو مردم هستند، در این رزمایش حضور داشته و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد که نشان دهنده پیامی برای استکبار خواهد بود. پیامی مبنی بر اینکه که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه‌های محکم مردمی استوار است.

سردار نظری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات موجود در جامعه گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات موجود جامعه مربوط به گرفتاری درونی است که باید خودمان آن را حل کنیم لذا برای حل آن باید نهادهای مسئول فعال بوده و ما نیز بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری بر این باوریم که با مدد رساندن به  دستگاه‌های مختلف، با آنان همراهی کرده و از طرفی مسئولان نیز باید در بین مردم حضور داشته باشند و مشکلات آنان را درک کنند.

وی با بیان اینکه احتکار و گران فروشی در جامعه ما قابل قبول نیست و باید به دستگاه‌ها برای کشف کالاهای ضروری که احتکار شده، کمک کنیم و افراد محتکر را به دستگاه قضا معرفی کنیم، افزود: در همین زمینه تاکنون ۲۷ مورد احتکار با استقاده از اطلاعات مردمی شناسایی و در سیر مراحل رسیدگی و قضایی قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha