کاهش تلفات در محورهای خراسان‌شمالی
کد خبر: 3745373
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

کاهش تلفات در محورهای خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 درصد تلفات سوانح رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش تلفات در محورهای خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا خراسان‌شمالی، سردارعلیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی استان در نشست خبری  اظهار کرد:طی پنج ماهه سال جاری متاسفانه 107 نفر در جاده‌های استان کشته و تعداد یک هزار و 557 نفر نیز مجروح شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه 9 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از عمده دلایل وقوع تصادفات در سطح جاده‌های استان می‌باشد، افزود: در بخش مجروحین تصادفات جاده‌ای نیز خوشبختانه در سال جاری با کاهش پنج درصدی مواجه هستیم.

مظاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون 16 درصد تلفات درمحورهای استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت : طرح‌های برخورد با رانندگان حادثه ساز در محورهای سطح استان تشدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون متوفیان تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه 55 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در طول این مدت 13 نفر و در مدت مشابه سال گذشته نیز 29 نفر در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند.

مظاهری ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون 120 نفر در تصادفات جاده ای و درون شهری جان خود را از دست داده اند که این تعداد خوشبختانه کاهش 24 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه خوشبختانه آمار مجروحین حوادث رانندگی هم در حوزه جاده ای و هم در حوزه درون شهری با یک درصد کاهش همراه بود، از رانندگان خواست تا با توجه به روزهای پایانی سفرهای تابستانی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث ناگوار و دلخراش پیشگیری کنند.

captcha