نمایشگاه صنایع‌دستی محرم در برج آزادی
کد خبر: 3745382
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

نمایشگاه صنایع‌دستی محرم در برج آزادی

گروه هنر ــ نمایشگاه «دست آفریده‌های عاشورایی» عنوان رویدادی هنری است که با محوریت قیام عاشورا در برج آزادی برپا می‌شود.

نمایشگاه صنایع‌دستی محرم در برج آزادی

امیر نعمتی دبیر اجرایی نمایشگاه «دست آفریده‌های عاشورایی» در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: این رویداد عاشورایی از ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه در نگارخانه برج آزادی برپا می‌شود، البته مراسم افتتاحیه این رویداد روز سه‌شنبه 20 شهریورماه با حضور هنرمندان حاضر در نمایشگاه و جمعی از مدیران هنری برگزار شود. در آیین افتتاحیه پیرامون هنر عاشورایی سخنرانی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگسرای رویش با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی معاونت صنایع دستی استان تهران و مجموعه برج آزادی این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

نعمتی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و جایگاه ویژه این ایام در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و آشنایی بیشتر هموطنان با فرهنگ عاشورایی برگزاری چنین نمایشگاهی ضرورت دارد و ما سال گذشته هم این نمایشگاه را برگزار کردیم. امسال نیز در دهه اول ماه محرم نمایشگاه صنایع دستی و هنری محرم و عاشورا در قالب عَلَم، کتل و اجرای تعزیه خوانی، ارائه محصولات فرهنگی، نگار گذر با موضوع محرم و اجرای ورک شاپ‌های هنری، در ویژه برنامه‌ای با عنوان «دست آفریده‌های عاشورایی» را برگزار خواهیم کرد. در ضمن در نمایشگاه امسال عکس‌های از سریال «مختارنامه» به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در انتها از برپایی نمایشگاه نشان و نمادهای محرم، نشست تخصصی، کارگاه‌های هنری عاشورایی و تعزیه خوانی به عنوان بخش‌هایی از این برنامه خبر داد. این برنامه با دعوت از هنرمندان کشور، استادان هنری و فعالان در عرصه هنر انجام می پذیرد.

یادآور می‌شود، این نمایشگاه شنبه‌ها تعطیل است.

captcha