حجاب و پوشش زن خانه وی محسوب می‌شود
کد خبر: 3745391
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

حجاب و پوشش زن خانه وی محسوب می‌شود

گروه اجتماعی- مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به بیان نگاه و دیدگاه اسلام نسبت به جایگاه زنان پرداخت و گفت: حجاب و پوشش زن خانه‌ او به شمار می‌رود که باید همواره در حفاظت و حراست از این خانه تلاش کرد.

حجاب و پوشش زن خانه وی محسوب می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن کرمی، مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی و یکی از اساتید دانشگاه کرمانشاه امروز، 18 شهریورماه ر کارگاه آموزشی نگاه نوین مباحث دینی در حوزه زنان به بیان نگاه اسلام به جایگاه زنان پرداخت و اظهار کرد: حجاب و پوشش زن خانه‌ او به شمار می‌رود که باید همواره در حفاظت و حراست از این خانه تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه اسلامی که از آسمان آمد زنان را به عرش رساند، افزود: دین اسلام ارزش و جایگاه متعالی برای زنان قائل شده است و در سایه این جایگاه دیگر کسی جرات زنده به گور کردن دختران را نداشت.
کرمی به فتاوای نادرست از دستورات اسلام به دلیل عدم آگاهی و درک این دستورات اشاره و بیان کرد: براساس همین برداشت‌های سلفی مسلکانه از قرآن به زنان اجازه ورود از خانه حتی برای نماز عیدین بدون حضور مردان را ندادند.
وی زنان را ستوان انقلاب اسلامی دانست و اعلام کرد: با وقوع انقلاب و چالش‌هایی که بین علما ایجاد شد، فتواها پوست‌اندازی کرد و براساس دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی زنان با حضور در تظاهرات و جبهه‌های نبرد ستون خیمه انقلاب شدند.
این استاد دانشگاه فرزندپروری و تربیت را از وظایف زن دانست و گفت: هر چند براساس دستورات اسلام زن باید با حضور در خانه به خانه‌داری و فرزندپروری بپردازد اما به این معنی نیست که نمی‌تواند در جامعه حضور یابد.
وی با اعلام اینکه برداشت‌های نادرست از آیات قرآن و دستورات اسلام موجب دور شدن از این دین کامل و جامع شد، عنوان کرد: امروزه دین گریزی برخی از بانوان به دلیل ناعادلانه دانستن دستورات اسلام و در نتیجه سست شدن در برابر احکام شد.
کرمی با اشاره به اینکه آسیب‌های زیادی در جامعه به دلیل دور شدن زنان از مباحث دین اتفاق می‌افتد که جزو دغدغه‌های مقام عظمای ولایت نیز عنوان شده است، یادآور شد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی از جمله آسیب‌هایی است که امروزه دامنگیر جامعه ما شده و باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha