هدف دین اسلام بلوغ و گسترش اخلاق حرفه‌ای است
کد خبر: 3745400
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

هدف دین اسلام بلوغ و گسترش اخلاق حرفه‌ای است

گروه اجتماعی- مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: توسعه اخلاق حرفه‌ای رابطه مستقیم با نوع بینش، نگاه و شناخت خود و هستی دارد در واقع هدف آمدن دین اسلام بلوغ و گسترش اخلاق حرفه ای است.

هدف دین اسلام بلوغ و گسترش اخلاق حرفه‌ایی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز 18 شهریور ماه در آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: دغدغه اصلی در بحث تدریس دانشجویان، اخلاق حرفه ایی است که اهمیت به سزایی در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه پزشکی باید شاهد توسعه اخلاق حرفه‌ایی باشیم، افزود: توسعه اخلاق حرفه‌ایی رابطه مستقیم با نوع بینش، نگاه و شناخت خود و هستی دارد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه اولین راه بلوغ اخلاق حرفه‌ایی شناخت خود انسان است، ذکرکرد: وقتی انسان از خود شناخت کامل داشته باشد تعهد و مسئولیت پذیری هم به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه نباید فقط به ساحت فردی اخلاق توجه کرد بلکه باید توجه ویژه ای به ساحت اجتماعی نیز داشته باشیم، عنوان کرد: پزشکان طبق سوگندی که یاد می کنند نباید خدمات پزشکی را از مردم دریغ کنند و این در واقع همان ساحت اجتماعی اخلاقی است که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.
حجت‌الاسلام عارضی با اشاره به اینکه کلمه طبیب فقط مخصوص پزشک و بیمار نیست، بلکه به جامعه پزشکی ربطه داده می‌شود، بیان کرد: علم پزشکی تعهد و مسئولیتی سنگین بر عهده شما پزشکان است.
سیامک واحدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه پزشکان در لحظه بحرانی، انسانی را از رنج نجات می‌دهند، خطاب به فارغ التحصیلان پزشکی، افزود: اصول حرفه ایی و اخلاق پزشکی را رعایت و پایبنده باشید به آنچه که به عنوان اخلاق حرفه ایی یاد گرفته‌اید.
واحدی با بیان اینکه پزشکان در جامعه مسئولیت اجتماعی سنگینی به عهده دارند، ذکرکرد: به عنوان پزشک، باید از لحاظ تفکر، عمل، پوشش، گفتار و تمامی رفتارها، الگویی برای جوانان جامعه باشید.
وی به فارغ التحصیلان توصیه کرد: در انجام کارها صداقت و جدیت داشته باشید و این مهم را سرلوحه فعالیت خود قرار دهید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان،با تاکید برای اینکه پزشکان باید مسئول و پاسخگو باشند، یادآور شد: پزشکان باید نسبت به بیماران مسئول و به خانواده های آنان پاسخگو باشند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم از 24 نفر فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی کردستان تجلیل و در پایان متن سوگندنامه توسط دانشجویان قرائت شد.
انتهای پیام

captcha