همایش «خیر کثیر» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3745419
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

همایش «خیر کثیر» در زاهدان برگزار شد

گروه معارف ــ همایش «خیر کثیر» ۱۸ شهریورماه با حضور جمعی از علمای برجسته و بیش از ۴۰۰ نفر از سادات شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

همایش « خیر کثیر» در زاهدان برگزار شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش «خیر کثیر» روز گذشته، 18 شهریورماه با حضور جمعی از علمای برجسته و بیش از 400 نفر از سادات شیعه و سنی استان در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش بیان کرد: مسئله سادات، موضوع کوچکی نیست و نباید تصور کرد که برگزاری این همایش‌ها تنها برای احترام گذاشتن به سادات صورت می‌گیرد، بلکه فراتر از آن بوده و هدف، نزدیک شدن به تشکیل امت واحد اسلامی است.
وی ادامه داد: برای اینکه امت واحده اسلامی شکل بگیرد، سنگ بنای آن را پیامبر اسلام(ص) بنا کردند و مرحله بعدی آن توسط علمای اسلام و سیره پیامبر(ص) عملی می‌شود و مرحله دوم اکنون پیش‌رو است.
حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: همایش کشوری «خیر کثیر» سال گذشته در تهران برگزار شد؛ اولین همایش استانی آن نیز در استان آذربایجان غربی برگزار شد و این دومین همایش استانی است.
وی بیان کرد: بخش زیادی از مشکلات جامعه سادات در حوزه اقتصادی است که نمونه بارز آن، وجود دختران فاقد جهیزیه و همچنین بیمارانی است که توان مالی برای معالجه ندارند.
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر سهم سادات به‌صورت صحیح در جامعه جمع آوری ‏شود، بخش زیادی از مشکلات مالی این قشر از امت اسلامی مرتفع خواهد شد.

وحدت، پاسخی به دعوت قرآن و رسول خدا است
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران و نائب رئیس مجلس در دوره نهم در این همایش بیان کرد: وحدت امت اسلامی در حقیقت پاسخی به دعوت قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت آن بزرگوار است، زیرا وحدت یک شعار نیست، بلکه یک دستور و دعوت دینی است.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان سرزمینی با زیبایی وجود مذاهب و اقوام مختلف بوده و نماد وحدت و امنیت شده است؛ این امنیت را شما جامعه اهل سنت و شیعیان این استان دست در دست یکدیگر آفریده‌اید.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این وحدت و انسجام ملی که در سایه آن، امنیت و پیشرفت‌های علمی به‌دست آمده، یک سرمایه ارزشمند است و باید از آن مراقبت کرد.

یادآور می‌شود، در پایان همایش استانی «خیر کثیر» که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، 20 نفر از سادات برجسته سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha