نقش سادات در شکل‌گیری جامعه عدل اسلامی ‏یک سنت حتمی است
کد خبر: 3745422
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

نقش سادات در شکل‌گیری جامعه عدل اسلامی ‏یک سنت حتمی است

گروه معارف ــ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقش سادات به‌عنوان ذریه رسول خدا(ص) در شکل‌گیری جامعه عدل اسلامی، ‏یک سنت حتمی الهی است؛ اگر امر به معروف و نهی منکر ابتدا درون جامعه سادات شکل بگیرد، به ‌طور قطع این جامعه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد امت صالح محمدی(ص) باشد.

نقش سادات در شکل‌گیری جامعه عدل اسلامی ‏یک سنت حتمی است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته، 18 شهریورماه در همایش استانی «خیر کثیر» که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از سادات شیعه و سنی استان در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: مسئله سادات، موضوع کوچکی نیست و نباید تصور کرد که برگزاری این همایش‌ها تنها برای احترام گذاشتن به سادات صورت می‌گیرد، بلکه فراتر از آن بوده و هدف، نزدیک شدن به تشکیل امت واحد اسلامی است.
وی ادامه داد: برای اینکه امت واحده اسلامی شکل بگیرد، سنگ بنای آن را پیامبر اسلام(ص) بنا کردند و مرحله بعدی آن توسط علمای اسلام و سیره پیامبر(ص) عملی می‌شود و مرحله دوم اکنون پیش رو است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تفرقه بزرگترین تهدید جهان اسلام است، اظهار کرد: جامعه‌ای که از تفرقه، ستیز و اختلاف به دور باشد، مورد رحمت الهی قرار گرفته و از نابودی به دور خواهد بود.
وی افزود: آینده از آن اسلام است و عدالت اسلامی دیر یا زود سراسر جهان را می‌گیرد، اما برای آنکه عدالت فراگیر شود، باید زمینه‌سازی‌هایی صورت بگیرد.
آیت‌الله اراکی اظهار کرد: ماموریت ایجاد امت وسط در میان انبیای الهی تنها به خاتم الانبیاء حضرت محمد‌(ص) واگذار شده و این افتخار، ‏نصیب امت اسلامی شده است.‏
وی ادامه داد: نقش سادات به عنوان ذریه رسول خدا(ص) در شکل‌گیری جامعه عدل اسلامی، ‏یک سنت حتمی الهی است؛ اگر امر به معروف و نهی منکر ابتدا درون جامعه سادات شکل بگیرد، به ‌طور قطع این جامعه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد امت صالح محمدی(ص) باشد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: سادات، از نسل پیامبر خدا(ص) هستند و باید راه و رسم ایشان را که در حقیقت مهمترین میراث جد بزرگوار آنان است، در جامعه اسلامی احیا کنند.

انتهای پیام

captcha