وحدت؛ پاسخی به دعوت قرآن و رسول خدا(ص)
کد خبر: 3745427
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

وحدت؛ پاسخی به دعوت قرآن و رسول خدا(ص)

گروه معارف ــ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وحدت یک شعار نیست، بلکه یک دستور و تکلیف دینی است، اظهار کرد: وحدت امت اسلامی در حقیقت پاسخی به دعوت قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت آن بزرگوار است.

وحدت؛ پاسخی به دعوت قرآن و رسول خدا

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، 8 شهریورماه در همایش استانی « خیر کثیر» که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از سادات شیعه و سنی استان در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: استان سیستان و بلوچستان سرزمینی با زیبایی وجود مذاهب و اقوام مختلف بوده و نماد وحدت و امنیت شده است؛ این امنیت را شما جامعه اهل سنت و شیعیان این استان دست در دست یکدیگر آفریده‌اید.
نائب رئیس مجلس در دوره نهم اظهار کرد: وحدت یک شعار نیست، بلکه یک دستور و تکلیف دینی است؛ وحدت امت اسلامی در حقیقت پاسخی به دعوت قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت آن بزرگوار است.
وی ادامه داد: وحدت امت اسلامی راه را برای خلق قدرت و دفاع از منافع برای امت اسلام هموار کرده است و به همین دلیل است که ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت امت، همواره مدّنظر دشمنان اسلام بوده است.
ابوترابی بیان کرد: ریسمان توحید، نبوت، قرآن و عترت باید حلقه وحدت امت اسلامی باشد و یکی از حوزه‌هایی که راه را برای تحکیم این پیوند هموار می‌کند، فرزندان پیامبر اعظم(ص) هستند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون یک همایش کشوری در تهران و دو همایش استانی در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی با محوریت سادات برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری این همایش‌ها، شناسایی ساداتی است که دارای نقشی مؤثر در جامعه اسلامی هستند و از نظر علمی و اجتماعی موقعیت تاثیر گذاری دارند تا از طریق آشنایی و ارتباط با یکدیگر، قدرت تاثیر گذاری آنان افزایش یابد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این وحدت و انسجام امت اسلامی که در سایه آن، امنیت و پیشرفت‌های علمی به‌دست آمده، یک سرمایه ارزشمند است و باید از آن مراقبت کرد.

انتهای پیام

captcha