ثبت‌نام ۴۵۰۰ لرستانی در سامانه طرح مشاغل خانگی
کد خبر: 3745432
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

ثبت‌نام ۴۵۰۰ لرستانی در سامانه طرح مشاغل خانگی

گروه اقتصاد ـ. رئیس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به این‌که در لرستان ۴۵۰۰ متقاضی طرح مشاغل خانگی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات ۳۵۰۰ نفر از آن‌ها ارزیابی و تایید شد، افزود: در ارزیابی که از متقاضیان ثبت ‎ نامی در این طرح انجام شد، لرستان رتبه سوم جذب متقاضیان را در بین ۹ استان پایلوت این طرح کسب کرد.

ثبت‌نام 4500 لرستانی در سامانه طرح مشاغل خانگیبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی ‎‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان یک‎شنبه، 18 شهریور در نشست پشتیبان‌های طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان با مدیرعامل شرکت رابین با اشاره به این‌که چرخه‌ها و فرآیندهای حوزه اشتغال در کشور ناقص است، اظهارکرد: ما نیروی انسانی و ثروت داریم اما نمی‌توانیم آن‌ها را با هم لینک دهیم و در این حوزه ضعف داریم و نیاز است با شبکه‌سازی در چرخه تولید این نواقص را رفع کنیم.
وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی مجری طرح الگوی نوین توسعه و تسهیل‌گر مشاغل خانگی کشور است، ادامه داد: جهاددانشگاهی در این طرح سعی دارد نواقص موجود مشاغل خانگی کشور را با هدف تدوین مدلهای عملیاتی و کارآمدتر بررسی نماید. نقطه اتکا ما در این طرح پشتیبان‌ها هستند. اگر پشتیبان‌ها مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و در خط مقدم باشند، این طرح به موفقیت می‌رسد.

رتبه سوم لرستان در جذب متقاضیان طرح مشاغل خانگی در بین 9 استان پایلوت
دهقانی‌الوار با یادآوری این‌که در لرستان 4500 متقاضی طرح مشاغل خانگی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که اطلاعات 3500 نفر از آن‌ها ارزیابی و تایید شد، افزود: در ارزیابی که از متقاضیان ثبت ‎ نامی در این طرح انجام شد، لرستان رتبه سوم جذب متقاضیان را در بین 9 استان پایلوت این طرح کسب کرد.
عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با تأکید بر این‌که یکی‌از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی بازار فروش محصولات است، افزود: با شبکه‌سازی در فرآیند تولید و اشتغال می‌توان این نواقص را رفع کرد. در لرستان نیز این مشکل ‌گریبان‌گیر تولیدکنندگان صنایع دستی است و برای حل آن نیاز است که برای محصولاتمان برند تعریف کنیم.
دهقانی با بیان این‌که در حوزه صنایع دستی در لرستان با مشکلاتی چون آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی نیروی کار مواجه هستیم، تصریح کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی در طرح مشاغل خانگی در راستای آموزش نیروهای متخصص و فنی اقدام خواهد کرد و این دوره‌های آموزشی برای پشتیبان‌های این طرح نیز برگزار می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با تأکید بر این‌که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور بسیار بااهمیت است و اگر به این مرز و بوم وفاداریم و اگر نگران پیشرفت کشور باید در این راستا قدم برداریم، تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی دلسوز کشورند و صنایع دستی شناسنامه و هویت ما هستند که در صورت ساماندهی چرخه تولید این محصولات، بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال کشور حل خواهد شد.
وی با اشاره به مشکل برخی از هنرمندان صنایع دستی در خصوص دریافت تسهیلات بانکی، افزود: تسهیلات راه چاره اقتصاد و تولید نیست؛ هنرمندان صنایع دستی برای حل مشکل تأمین مالی خود از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنند.
دهقانی‌الوار یادآور شد: جهاددانشگاهی در طرح توسعه مشاغل خانگی نقش مشاور، پشتیبان، آموزش‌‌دهنده و رابط بین متقاضیان مشاغل خانگی و بازار فروش است و با اعتقاد به ضرورت و اهمیت الگوی نوین مشاغل خانگی با تمام وجود در این عرصه حضور و فعالیت داریم.

انتهای پیام

captcha