رجوع به سیره حضرت علی(ع)؛ تنها راه نجات بشریت
کد خبر: 3745440
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

رجوع به سیره حضرت علی(ع)؛ تنها راه نجات بشریت

گروه معارف - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امیدواریم، پژوهش‌گاه‌های مناسب و دانشگاه‌ها در تمام دنیا مطابق با غدیر تاسیس شود، زیرا راه نهایی نجات بشریت رجوع به سیره حضرت علی(ع) است.

رجوع به سیره حضرت علی(ع)؛ تنها راه نجات بشریت

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریور‌ماه با حضور در همایش «منادیان غدیر» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: ماه، ماه ذی‌الحجه است و به یاد کریم‌الله بودیم، عصر خاتمیت و دوران خودمان. همه این روزها مارا به یاد و روزهای بزرگی که در تاریخ اسلام و تشیع درخشیده، نور افشانی کرده، مشعل پر فروغ هدایت را بر دوش گرفته، راه مقصد، مقصود را نشان داده است، هر روزش از روز دیگر نوروز‌تر، زیباتر، باشکوه‌تر، انسانی‌تر، الهی‌تر و انسان‌ساز‌تر است و ما در برابر تمامی این نعمات با عظمت سپاسگزاریم.

لزوم آمادگی برای ورود به ماه محرم
وی ادامه داد: با یک آمادگی برای دو ماه دیگر آماده می‌شویم، هر کلاس که در ماه ذی‌الحجه دنبال نمودیم در ماه‌های محرم و صفر سال ۱۴۴۰ هجر ی قمری دنبال خواهیم کرد، این خط سیر یک خط سیری است که یک روز در غدیر، عاشورا، کربلا، تاسوعا و در چهره امیر‌المومنین علی (ع) و حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) تجلی پیدا می‌کند.
امام جمعه اراک افزود: خوشبختانه امسال در استان مرکزی در دهه امامت و کرامت شاهد برنامه‌های بهتری بودیم. اگرچه سال‌های پیش یکی دو بار بویژه از پیام آیت‌الله جوادی‌آملی در برنامه‌های غدیر بهره‌مند شدیم و به نظرمی‌رسد تجربه خوبی است از تجربیات در بنیاد غدیر استفاده شود و با همین همت همه بسیج شوند در دهه امامت و ولایت علما، نخبگان، سیاسیون، فرهیختگان، نویسندگان، شعرا، ادبا، مداحان، مرثیه‌خوان‌ها، جوانان، گروه‌های ورزشی و هنرمند از قم، مشهد، و... در سطح کشور امام زمان(عج) تلاش خود را مضاعف کنند.

غدیر؛ مکتب انسان‌ساز
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: ما اگر غدیر را گرامی می‌داریم، زیرا یک مکتب انسان‌ساز تا قیامت است.
وی افزود: غدیر مکتب همه انبیاء و اولیاء است، غدیر از مادر تا خاتم و از خاتم تا مهدی آل محمد ادامه دارد. غدیر یک فرهنگ است که شاگردان آن حضرت زینب کبری(س) و امام زین‌العابدین(ع) هستند و پاسداران این فرهنگ ابوذر‌ها، مقداد‌ها، سلمان‌ها و مالک‌اشتر‌ها هستند که دیروز هم امام راحل از این استان برخاسته بود و امروز هم مراجع عالیقدر، علمای بزرگ و رهبر معظم انقلاب هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: برادران و خواهران و پاسداران حریم غدیر، امیر‌المومنین (ع) را با تمام وجود از نظر علمی، بعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاق و تربیتی در دنیا دنبال می‌کنند.

پذیرش غدیر؛ مرز بین خدا و شیطان
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مساله، مساله ساده نیست، مرز، مرز بین خدا و شیطان است، مسیر ما مسیری است که امام راحل برای ما ترسیم نمودند، در سوریه عراق، یمن و همه نقاط عالم این راه، راه استقامت در راه حق، پاسداری از مرز‌های توحید و مکتب، پاسداری از حق امامت و ولایت، پاسداری از علی (ع) که یک تجلی حضرت نهج‌البلاغه، نامه مالک‌اشتر، دعای کمیل، دعای عرفه امام حسین است، این ها نمونه و نمادهای دانشگاه علوی به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: دانشگاه غدیر را باید به دانشگاه جهانی امامت، ولایت، دانشگاه کربلا و ....تبدیل کرد و ما در استان مرکزی این موضوع را دنبال می‌کنیم.
امام جمعه اراک گفت: نسخه بدل‌، حرمله‌ها، یزید‌ها، ترامپ‌ها و نتانیاهو‌ها است. یک نسخه در عالم است که مظهر آیت‌الله‌العظمی است و آن هنوز برای امیرالمومنین(ع) است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: فرهنگ غدیر را عمق بدهیم، فرهنگ علوی، ولایت هرکه هرچند توان دارد در طبق اخلاص بگذارد و مطمئن باشد خریدار واقعی خداست.

رجوع به سیره حضرت علی(ع)؛ تنها راه نجات بشریت
وی تاکید کرد: امیدواریم، پژوهش‌گاه‌های مناسب و دانشگاه‌ها در تمام دنیا مطابق با غدیر تاسیس شود، زیرا راه نهایی نجات بشریت رجوع به سیره حضرت علی(ع) است.

رجوع به سیره حضرت علی(ع)؛ تنها راه نجات بشریت

به گزارش ایکنا، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: امروز که این همایش بزرگ به نام منادیان غدیر نامگذاری شده‌ است دنیا تشنه عدالت، ساده‌زیستی، منش، روش و انضباط کلامی و انضباط عملی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد و بتوانیم در ارتباط با مظلومیت رفتار حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) صحبت کنیم و روش‌ها را برای جوانان بازگو کنیم، این رفتارها و منش گره‌گشای مشکلات نظام در طول چهل سال انقلاب بوده و ادامه‌دار خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: امروز علی‌رغم چهل سال شیطنت بیگانگان جایگاه و احترام جمهوری اسلامی در تمامی دنیا و منطقه بسیار محترم و غیر‌قابل‌انکار است و دست‌یابی به این مهم به برکت فرزندان برومند حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) که عبارتند از نیروهای مسلح، سپاهیان، بسیجیان و تمامی مردم عزیز که این اقتدار را به نظام جمهوری اسلامی بخشیدند.
انتهای پیام

captcha