نقش تأثیرگذار صداو سیما در ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین رشادت‌های شهدای کربلا
کد خبر: 3745442
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

نقش تأثیرگذار صداو سیما در ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین رشادت‌های شهدای کربلا

گروه معارف ــ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک الگوی جاودانه برای تمامی اعصار است، گفت: در این زمینه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای کربلا رسانه‌ها و صدا و سیما نقش خطیر و حساسی بر عهده دارند.

توحید و یکتاپرستی؛ برجسته‌ترین شاخصه در زندگی امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته، ۱۸ شهریورماه در مراسم طشت‌گذاری مسجد جامع شهرستان پارس‌آباد، تصریح کرد: قرارگیری در راه و محور امام حسین(ع) بی‌شک سبب حل مشکلات و دستیابی به معنویت و قدسیت در جامعه خواهد شد که به همین دلیل خود و فرزندانمان را در تمام مراحل زندگی با الگوگیری از چنین شخصیت‌هایی تربیت کنیم.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) یک الگوی جاودانه برای تمامی اعصار است که در این زمینه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای کربلا رسانه‌ها و صدا و سیما نقش خطیر و حساسی بر عهده دارند و باید تجمع عاشورائیان حسینی در حد اعلی و قابل توجه به منصه ظهور گذاشته شود.
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل گفت: زندگی امام حسین(ع) به عنوان یک الگوی تمام معنا باید در جامعه باشد تا بتوانیم از این طریق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مکتب حسینی و واقعه عاشورایی و عشق اباعبدالله الحسین(ع) به بهترین شکل ممکن زندگی کنیم که این مسئله نیازمند نهادینه‌سازی است.
عاملی تصریح کرد: با نگاه به زندگی امام حسین(ع) جز توحید و یکتاپرستی چیز دیگری نمی‌توان یافت و این مردبزرگ مظهر صبر و شکیبایی بود که اگر این مولفه‌ها در جامعه به همگان تبیین شود بی‌شک در حفظ عزت و کرامت نقش بی‌بدیلی ایفا خواهد کرد که امیدواریم در این زمینه عنایت و تعامل مناسبی انجام داده شود.
وی اظهار کرد: باید حسینی‌وار زندگی کنیم تا از معنویات و ثمره این گونه زندگی بی‌بهره نمانیم که این مسئله باید هر روز باید پررنگ‌تر از گذشته در بین همگان تبیین شود تا همه از فضائل زندگی با محوریت و مکتب حسینیت بی‌بهره نمانند و این موضوع باید به طور اساسی و ویژه در جامعه نهادینه شود.
انتهای پیام

captcha