مداحی به سبک سنتی مورد تأکید بزرگان دین است
کد خبر: 3745447
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

مداحی به سبک سنتی مورد تأکید بزرگان دین است

گروه اجتماعی- مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اجرای مداحی به سبک سنتی مورد تأکید بزرگان دین است، چراکه بارها رهبری معظم انقلاب در دیدار با مداحان کشور به این مسئله تأکید جدی و فراوان داشتند.

 اجرای مداحی به سبک سنتی مورد تأکید بزرگان دین است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین روز گذشته، 18 شهریورماه در جمع مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) استان قزوین گفت: مداحی هنر است و خدای متعال هنرمند را دوست داشته و خود مداحی شکل و قالب است و محتوا را باید از دین برداشت کرد.
عباسی با اشاره به اینکه یک مداح باید اهل مطالعه باشد تا بهترین مطالب را به مخاطبین خود ارائه کند، اظهار کرد: مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) باید با کتاب‌های مقاتل و تاریخی آشنا شوند و باید با کتاب و سنت، به‌خصوص تاریخ اسلام آشنایی کافی داشته باشند.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مداح نباید خشنودی صاحب‌مجلس و مردم را ملاک خود قرار دهد، بلکه او باید خشنودی خدای متعال و اهل‌بیت را ملاک عمل خود قرار دهد.
عباسی گفت: مداح باید نسبت به مخاطبین، امام جماعت مسجد و جوانان تواضع داشته باشد که از ویژگی‌های برجسته یک مداح در جامعه است.
مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اجرای مداحی به سبک سنتی مورد تأکید بزرگان دین است، چراکه بارها رهبری معظم انقلاب در دیدار با مداحان کشور به این مسئله تأکید جدی فراوان داشتند.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کسی که می‌خواهد اهداف و قیام سیدالشهدا(ع) را در جامعه تبیین و به مردم معرفی نماید و مردم از زندگی آن‌ها درس بگیرند، خود باید در درجه بالای اخلاص باشد.
مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به موسیقی مداحی بیان کرد: منظور مداحی سنتی، مداحی خالصانه و بدون پیرایه و دور کردن از موسیقی‌ها و آهنگ‌های سبک جدید است که گاهی اخلاص را تحت شعاع قرار می‌دهد.
وی در پایان گفت: مداح در صورتی می‌تواند موفق باشد که بر دل‌ها نفوذ داشته باشد و نفوذ در دل‌ها با سبک سنتی بهتر قابل شناساندن است.

انتهای پیام

captcha