پیرغلامان حسینی لاهرود تجلیل شدند
کد خبر: 3745455
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

پیرغلامان حسینی لاهرود تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ پیرغلامان و مداحان حسینی ‌بخش لاهرود - با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و مسئولان استانی تجلیل شدند.

پیرغلامان حسینی در بخش لاهرود تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته، 18 شهریورماه در مراسم تجلیل از پیرغلامان و مداحان بخش لاهرود تصریح کرد: پیرغلامان حسینی نماد فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی هستند و این بزرگواران در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) شبانه‌روز تلاش کرده‌اند که تلاش آنان شایسته تقدیر و قدردانی است.
وی با اشاره به این که پاسداشت افکار عاشورایی در جامعه نیازمند نهادینه‌سازی است، گفت: باید این مهم را در جامعه به همگان تبیین کنیم و تجلیل و پاسداشت از پیرغلامان حسینی را مبنای کار قرار دهیم که این مسئله در حال حاضر یک اولویت اساسی است که باید مورد توجه واقع شود و از این بزرگان به عنوان یک الگوی شاخص در جامعه یاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بنده به نوبه خود از زحمات تلاشگران در این دستگاه معنوی کمال تشکر و قدردانی را دارم و این مسئله باید در جامعه به همه تبیین شود که پیرغلامان حسینی عاشقانی هستند که عمر خود را برای خدمتگزاری در دستگاه امام حسین(ع) گذرانده‌اند و این موضوعی فراموش‌نشدنی است.
عاملی تصریح کرد: واقعه عاشورای حسینی باید در جامعه به همگان معرفی شود چرا که زنده نگهداشتن دین اسلام نقطه و هدف مشترک شهدای کربلا و شهدای ملت ایران بوده است و این مهم باید در جامعه نهادینه شود که بتوانیم برای احیای این واقعه تاریخی تلاش کنیم و همگان باید در این زمینه تلاش کنند.
وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی در جامعه باید به همگان معرفی شود تا راه درست و صحیح زندگی در جامعه فراگیر شود که این مسئله بی‌شک سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد معنویت و فرهنگ مذهبی و خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی دشمنان خواهد شد.
انتهای پیام

captcha