جمعیت سادات ایران ۶ میلیون نفر است
کد خبر: 3745457
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

جمعیت سادات ایران ۶ میلیون نفر است

گروه اجتماعی ــ معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جمعیت سادات کل جهان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر و جمعیت سادات کشورمان بیش از شش میلیون نفر است که از این تعداد، ۴۳ هزار نفر سیستانی و بلوچستانی هستند.

جمعیت سادات ایران 6 میلیون نفر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد ناظمی‌اردکانی، معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته، ۱۸ شهریورماه در همایش استانی «خیر کثیر» که با حضور سادات شیعه و سنی استان در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: جمعیت سادات بیش از 100 میلیون نفر و جمعیت سادات کشورمان بیش از شش میلیون نفر است که از این تعداد، 43 هزار نفر سیستانی و بلوچستانی هستند.
وی با بیان اینکه قید سیادت در شناسنامه 43 هزار سیستانی و بلوچستانی به کار رفته اما به طور قطع تعداد سادات استان بیش از این آمار است، ادامه داد: در ایران اسلامی استان‌های مازندران، یزد و قم از بیشترین فراوانی سادات برخوردار هستند.
معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: سادات در تاریخ اسلام همواره نقش تأثیرگذاری داشته‌ و منشأ تحولات بسیاری بوده‌اند؛ این قشر از ذریه رسول خدا(ص) بوده و در طول تاریخ، آیات نورانی کلام وحی و سیره نبوی را سرلوحه فعالیت‌های خود داشته‌اند.
ناظمی اردکانی افزود: رفتار و اخلاق کریمانه سادات که از اجداد طاهرین خود به ارث برده‌اند سبب شده است تا در جوامع مختلف، اعم از شیعه و اهل سنت، از پایگاه و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشند.
وی ادامه داد: برای بهره‌مندی از ظرفیت عظیم معنوی سادات در جهان باید جامعه جهانی سادات پایه‌گذاری شود؛ این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نقش بی بدیلی عهده‌دار شود.
معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: سادات شیعه و سنی منتسب به پیامبر مهربانی‌ها هستند و می‌توان از این ظرفیت در جهت بصیرت‌افزایی در جامعه، تحکیم وحدت و خنثی کردن اهداف دشمنان بهره گرفت.

انتهای پیام

captcha