آغاز بزرگترین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن
کد خبر: 3745458
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

آغاز بزرگترین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مراسم تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) دقایقی پیش در استهبان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از فارس، جشنواره ملی «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از 260 حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان به عنوان بزرگترین مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور امروز، 19 شهریورماه در شهرستان قرآنی استهبان آغاز شد.
آغازگر این مراسم که اجرای آن را پورمعین به عهده دارد، تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان این مؤسسه بود و بعد از آن حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر این مؤسسه به بیان گزارشی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان پرداخت و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان برترین مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم کشور است.
وی با تأکید بر اینکه این مؤسسه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تلاش می‌کند، افزود: فعالیت‌های بیت‌الاحزان بیانگر اجرای موفق طرح‌های قرآنی است که به وسیله مردم اجرایی می‌شوند.
شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون قریب یک هزار و 900 حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است، گفت: این مؤسسه هم‌اکنون دارای 185 شعبه در نقاط مختلف کشور است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به فعالیت های قرآنی شد و گفت: برای ارتقای فعالیت های قرآنی مسلما نیاز به تخصیص بودجه‌های قرآنی است که امیدواریم مسئولان و نمایندگان مجلس به این مهم توجه داشته باشند.
در ادامه این برنامه، مراسم ورود نمادین حافظان کل قرآن کریم آغاز خواهد شد و سپس استاندار فارس به سخنرانی می‌پردازد و در ادامه تلاوت مجلسی توسط یکی از قاریان این مؤسسه انجام شده و بعد از آن علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت.
پایان بخش این برنامه علاوه بر تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شعب و مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم، سخنرانی مسعودی، نماینده مردم نی‌ریز و استهبان و همچنین نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha