لزوم شناساندن جایگاه واقعی انگور سیاه سردشت در کشور
کد خبر: 3745467
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

لزوم شناساندن جایگاه واقعی انگور سیاه سردشت در کشور

گروه اجتماعی - معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم شناساندن جایگاه واقعی انگور سیاه سردشت در کشور تأکید کرد و گفت: این محصول ارگانیک باید بیش از پیش شناسانده شده و در زمینه صادرات آن نیز باید تمهیدات لازم صورت گیرد و یا حداقل به صورت کنسانتره صادر شود.

لزوم شناساندن جایگاه واقعی انگور سیاه سردشت در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمودزاده معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شب گذشته در دومین جشنواره انگور سیاه سردشت که در محل چشمه آب معدنی گراوان برگزار شد، بیان کرد: انگور سیاه سردشت از محصولات مهم و استراتژیک استان به شمار می رود.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات بسیاری سر راه انگور سیاه سردشت وجود دارد و سردشت به عنوان یکی از مراکز پیدایش انگور در استان شناخته شده و در واقع از جمله محدود خاستگاه های انگور سیاه در جهان محسوب می شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: جنگلهای انگور از پیرانشهر و سردشت تا تفرج گاههای بانه و سقز در استان کردستان ادامه داشته و شهرستانهای پیرانشهر و سروشت رتبه چهارم تولید انگور را در کشور به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: انگور سیاه سردشت از جمله محصولات کاملا ارگانیک کشور بوده و بدون هیچ گونه کوددهی تولید می شود و به همین دلیل نیاز است در این مورد تحقیقات و فعالیتهای بیشتری برای شناخت هرچه بهتر این محصول در کشور و بخصوص استان صورت گیرد.

معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: باتوجه به تولید سالانه 5 و نیم تن انگود سیاه سردشت در هر هکتار، این رقم باید افزایش یافته و این مساله ایجاب می کند تا یک مرکز تحقیقاتی انگور در سردشت تاسیس شود.

وی بر لزوم شناساندن جایگاه واقعی انگور سیاه سردشت در کشور تاکید کرد و گفت: این محصول ارگانیک باید بیش از پیش شناسانده شده و در زمینه صادرات آن نیز باید تمهیدات لازم صورت گیرد و یا حداقل به صورت کنسانتره صادر شود.

انتهای پیام

captcha