دسته‌روی هیئات مذهبی از هفتم محرم در خراسان شمالی
کد خبر: 3745494
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

دسته‌روی هیئات مذهبی از هفتم محرم در خراسان شمالی

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: هیئات مذهبی در سطح استان از هفتم محرم شب‌ها دسته‌روی خود را آغاز می‌کنند.

دسته روی هیات مذهبی از هفتم محرم در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به برپایی نشست‌های مختلف با مسئولان هیئات مذهبی در استان مقرر شد این هیئات دسته‌روی خود را هفتم محرم در سه شب پایانی دهه اول آغاز کنند.
وی با بیان اینکه در مرکز استان دسته روی در شب تاسوعا به سمت میدان شهید بوده، افزود: در روز تاسوعا نیز دسته روی هیئات مذهبی از محل‌های مشخص شده به سمت امامزاده سیدعباس(ع) انجام می‌شود.
ایزانلو با اشاره به ایکه در شب عاشورا نیز برخی از هیئات مذهبی اقدام به دسته‌روری به سمت امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد و یا در خیابان‌های منتهی به این بقعه متبرکه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در روز عاشورا نیز تجمع عزاداران در آستان امامزاده سیدعباس(ع) خواهد بود.
وی با بیان اینکه نشست‌های توجیهی و آموزشی ویژه هیئات مذهبی در هریک از شهرستان‌های استان برپا شده است، گفت: باید هیات مذهبی نظم و انضباط را رعایت کرده و از چهار اصل روحانی محوری، وجود قاری، مداح و مسئول هیئت برخوردار باشند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: خراسان‌شمالی دارای بیش از یک هزار هیئت مذهبی شناسنامه‌دار است.

captcha