تشکیل ۹ کمیته ساماندهی خدمت‌رسانی به زائران اربعین در ملایر
کد خبر: 3745502
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

تشکیل ۹ کمیته ساماندهی خدمت‌رسانی به زائران اربعین در ملایر

گروه اجتماعی ــ فرماندار ویژه شهرستان ملایر از تشکیل 9 کمیته زیرمجموعه ستاد اربعین در سطح این شهرستان خبر داد.

تشکیل 9 کمیته ساماندهی خدمت‌رسانی به زائران اربعین در ملایر

به گزارش ایکنا از همدان، باب‌اله فتحی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر امروز، 19 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین ملایر، با بیان اینکه این شهرستان برای پذیرایی از زائران اربیعن حسینی آماده می‌شود، افزود: موکب ملایر در سال گذشته یکی از بهترین موکب‌ها در سطح استان بود که توانست خدمات مناسبی به زائران ارائه کند.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید بتوانند در عمل پیرو راه ائمه اطهار(ع) باشند، به اهداف متعالی قیام عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: باید فکر کنیم و بیندیشیم که فلسفه قیام عاشورا چه بوده است و بر همین اساس عمل کنیم.
فتحی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی‌(ره) صورت گرفت نیز برگرفته از نهضت حسینی و قیام عاشورا بود که در این راه نیز شهدای بسیار زیادی تقدیم انقلاب شده است.
وی اربعین را یکی از بزرگ‌ترین نماد شیعیان دانست و افزود: در این ایام عزاداران حسینی با شوق و علاقه وصف‌ نشدنی و برخی افراد حتی با پای پیاده به زیارت عتبات عالیات می‌روند و این پیاده ‌روی به یک سنت تبدیل ‌شده است.
فتحی به موقعیت جغرافیایی ملایر اشاره و افزود: همگی وظیفه ‌داریم شرایطی را مهیا کنیم که زائرانی که قصد حضور در مراسم اربعین را در کشور عراق دارند با امنیت و آرامش خاطر بیشتری از شهرستان ملایر عبور کنند.
فرماندار ملایر تصریح کرد: ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، احترام به سنت‌ها و ارزش‌های دولت و مردم عراق و مدیریت انتظارات زائران از جمله اصولی است که امسال در ستاد مرکزی اربعین کشوری بر آن تأکید شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا 9 کمیته در سطح شهرستان فعال می‌شود، تأکید کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین شهرستان با توجه به شرح وظایفی که دارند هرچه سریع‌تر شکل بگیرند و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را برای ارائه خدمت به زائران در این ایام انجام دهند.
فتحی با بیان اینکه اربعین یک حرکت مردمی و خودجوش است، تأکید کرد: باید محور کار استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم ‌نهاد در شهرستان باشد.
وی عنوان کرد: باید تلاش شود تا کاستی‌ها و کمبودهایی که در سال‌های گذشته بوده رفع و نقاط قوتمان را نیز در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی افزایش دهیم.
انتهای پیام

captcha