کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد
کد خبر: 3745533
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد

گروه اقتصاد ــ کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف»، اثر پیترکوریگان، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه دوبلین است که توسط دکتر شایسته مدنی‌لواسانی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است.

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ این کتاب با نگاهی به ظهور تاریخی «مصرف» از دیدگاه‌ سیاسی، اقتصادی و اخلاقی، توسعه مصرف را به‌ مثابۀ یکی از اجزای مهم در زندگی روزمره بررسی و با رویکردهای جامعه‌شناختی، نظریات مصرف و عملکردهای مصرفی در حوزه‌های خاص و مختلف تبیین می‌کند. پژوهشگر این اثر، مصرف را با معنای اجتماعی در ارتباط می‌داند و آن را جایی برای بیان تمایزات اجتماعی تلقی می‌کند.

از ویژگی‌های بارز این اثر آن است که خواننده را با نظریات اصلی و شاخه‌های مهم جامعه‌شناسی مصرف آشنا می‌کند. نویسنده همچنین با تلفیق این نظریات با پژوهش‌های کاربردی و با استناد به پژوهش‌های مرجع و معتبر در حوزه‌های تخصصی به ارائه نتایج می‌پردازد.

«اشیاء، کالاها و غیرکالاها»، «مغازه‌ها و خریدکردن»، «تبلیغات»، «مجلات زنان»، «خانه»، «غذا و نوشیدنی»، «توریسم»، «بدن» و «مد و پوشاک» برخی از عناوین فصل‌های این کتاب است.

یادآور می‌شود، کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» در 383 صفحه و با قیمت 29 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی مصرف» منتشر شد

captcha